') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

MIDSOMMARHELGEN SOM GÅTT............!


Ja, nu när jag skriver detta är det inte många minuter kvar av Midsommar 2009....
Det har varit en otroligt härlig och trevlig helg för våran del!
Vädret kunde väl i och för sig varit bättre....men å andra sidan så kunde det varit sämre också!!
Midsommarafton började med en oväntad sovmorgon för oss.... vi fick väcka Mollie kl halv tio!!
Det har inte hänt sedan hon var bebis!
Sedan låg vi efter lite i tidsschemat hela dagen...
Nu skulle vi ju bort så det ordnade sig!
Till värdparet hade jag med mig ett Sommarbröd som värdinnan önskat sig!
Recept på det kommer imorgon...
Vi blev bjudna på jättegod mat,trevligt sällskap och dom godaste jordgubbarna jag ätit !!!







Sötaste Midsommarstången i byn!!









Mollie i finstassen.......klämman fick väl sitta i hela tio minuter!! :)










Inuti detta fina pappret från Kalsfårm döljer sig en Kanelbullekaka.











Värdinnan A förbereder välkomstdrinken,medans äldsta dottern nyfiket
tittar på....









Mollie provkör traktorn.........









Ingen midsommar utan jordgubbar!!!
Peter vill ha sina med kaffegrädde..........








........och jag vill ha mina med vaniljglass!!!!!!! Mmmmmmmmm!!












Två små charmtroll!!!!






Midsommardagen har Peter och hans familj en tradition att spela "Familjefighten" i Golf.
Den tradtionen började 1983 och den håller i än ....kul!!
I år vann yngste brodern Mattias....
Efter matchen samlades vi alla hemma hos honom och hans familj och avnjöt en god grillmiddag!
Tiil efterrätt bjöds det på en supersmarrig tårta!
Det var verkligen trevligt och vi fick tvinga hem Mollie som bäddat ner sig i kusinens säng och hade det hur mysigt som helst där!!!


Nu skall jag krypa till sängs....kanske blir det sovmorgon imorgon också....? ;)
Nya recept blir det i alla fall!

Hoppas ni andra haft det bra och jag önskar er God Natt!!!



Kommentarer
Postat av: Emilies Skafferi

Vilken härlig midsommar ni verkar ha haft!

2009-06-21 @ 08:43:33
URL: http://emiliesskafferi.blogg.se/
Postat av: Carro

Det låter som en härlig Midsommarhelg ! :) Härliga bilder & jag ser framemot receptet på brödet ..

Ha en fin söndag

2009-06-21 @ 12:12:16
URL: http://carrod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS