') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

ÄNNU EN PAJ........!!


Ja,jag vet att ni förmodligen drunknar i recept på olika efterrättspajer!
Men efter att ha ätit denna pajen nu två dagar i rad måste jag dela med mig av receptet! :D
Ursprungsreceptet kommer från ett Ica blad som släppts nu i sommar.
Stort plus i kanten för att den gick jättesnabbt att göra och minimalt med disk blev det.
Jag lade till hackade hasselnötter som ingrediens och det tycker jag blev pricken över i:et.
Man kan använda vilka bär eller frukter man vill, jag använde frysta hallon/blåbär eftersom det var det som fanns hemma när pajsuget satte in......












Det här behöver du:



Frysta bär ca 400 g eller motsvarande mängd färska.
Socker att strö över bären/frukten
Potatismjöl


125 g smör eller margarin
1½ dl vetemjöl
1 dl havregryn
1 dl kokos
1 dl grovt hackade hasselnötter
½ dl strösocker
½ tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker




Gör så här:




Sätt ugnen på 200º.
Smält matfettet i en kastrull.
Blanda i mjöl,havregryn,socker,kokos,nötter,bakpulver och vaniljsocker.
Rör om ordentligt så att allt blandar sig.


Lägg bären i en ugnsfast form och söta efter behov.
Strö också på potatismjöl.
Fördela smulpajen över.
Grädda i ugn i ca 20 min.


Godare och enklare än så här blir det inte!!









Häll bären i en ugnsfast form och strö över socker och potatismjöl.












De torra ingredienserna till smulpajen......









Nu är pajen redo för att gräddas i ugnen i ca 20 min i 200º.














Och nu är den klar!!
Vem kan motstå detta ???!!!!




Jag kan tillägga att jag åt den med vaniljglass ena dagen och vaniljsås den andra.
Lika gott vilket som!! :P




Smaklig spis!!





Kommentarer
Postat av: Annica

Hej.

Måste bara berätta att jag har provat att göra din ungsbakade lax med citronsåsen. OJ OJ OJ OJ OJ vad gott det var. Har en kille på 9 år (ja, jag har ett par till också) som i alla år har varit lite knusslig vid måltiderna, visserligen börjar det blir bättre nu men ofta slutar måltiderna med att vi måste tjata om att han ska äta. Han ser ut som ett streck dessutom.. Men idag så bad han om mer flera gånger, visserligen fick barnen fiskpinnar, de vägrar lax - knasbollar!



TACK så jättemycket för att du delar med dig av dina fantastiska rätter!!

2009-07-28 @ 22:50:05
URL: http://annicamedc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS