') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

BAKAD POTATIS MED KEBABRÖRA!


För några år sedan var bakad potatis väldigt populärt på caféer och restauranger.
Numera verkar det vara lite "ute"  att ha det på menyn.
Jag tycker i alla fall att det är väldigt gott!

Dock äter vi det mycket sällan eftersom Peter  tycker att det är  "tjejmat" ......ha, ha!
Men häromdagen fick han snällt äta det till middag och han tyckte att det var riktigt gott, tack vare den goda kebabröran jag hade gjort till.
Och jag kunde inte annat än hålla med!
Kebabröran vinner mycket på att göras i god tid så att den får stå och dra.











Det här behöver du till ca 3 pers:



3 bakade poatatisar


1 pkt kebabflarn 400 g
kebabkrydda
1 gul paprika, hackad
½ purjolök eller 1 bunte salladslök, strimlad
1 liten brk skivade champinjoner
1 liten rödlök, finhackad
1-1½ dl smörgåspickles på tub
2 dl creme fraiche eller gräddfil
vitlökspulver
paprikakrydda
mexikansk kryddblandning
grovmald svartpeppar
salt






Gör så här:



Stek kebabflarnen i en stekpanna.
Krydda med lite extra kebabrydda.Låt svalna.

Blanda dom hackade grönsakerna i en skål och tillsätt kryddorna.
Rör ner picklesmajonäsen och creme fraichen/gräddfilen.
Blanda till sist i kebabköttet och smaka av med salt och peppar.


Låt stå kallt till servering.


Fyll dom nybakade varma potatisarna med röran och servera lite sallad vid sidan om.


GOTT!!









Grönsakerna blandas med kryddorna....











Tillsätt sedan 1-1½ dl av den här.........










Allra sist blandas det avsvalnade köttet i.....










 Rör om  och ställ sedan kallt i kylen fram till servering.

TIPS! Gör röran i god tid så blir det betydligt mer smak !!







SMAKLIG MÅLTID! :P



Kommentarer
Postat av: Hanna

Min sambo gillar inte heller bakad potatis... Kanske kan din röra omvända honom också!? Jag ska testa!

2009-08-10 @ 20:48:17
Postat av: Jenny

Mmmm, jag älskar bakad potatis.

Krama Molliebus från mig, Ällen och Toddor.

2009-08-10 @ 21:07:27
URL: http://beingfamous.blogg.se/
Postat av: Anna/Frostrosor

Jag läste fel och trodde ett tag att Peter tyckte att kebab var tjejmat. Nu när jag insåg mitt misstag vill jag tipsa om en kebabrätt på min sida, fast med kebab på fläskkött istälet! :-)

2009-08-11 @ 01:07:04
URL: http://frostrosor.blogspot.com
Postat av: Filibabba

å nu blev jag sugen på kebab :)

2009-08-11 @ 11:42:55
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Allice

jag älskar ju bakad potatis, men samma visa här hemma. Gubben sitter o pelar bort folie o skal, sen skär han ner potatisen i bitar. Där försvann känslan. Åker om några tim till Köpenhamn. Stor konsertkväll. Höres

2009-08-11 @ 15:09:09
Postat av: Pernilla

haha, det verkar som att alla tjejer har samma problem med sina karlar och bakpotatis. själv tycker jag det är jättegott men får mest gnäll från sambon när det vankas. men han älskar ju kebab så det här ska nog testas ändå :) jättebra tips!

2009-08-11 @ 22:41:05
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: Anonym

ummm. bakad potatis! det är evigheter sedan!! måste ha de en kväll =) Tack för tipset! Blir nog bakad potatis imorgon (tosrdag)

2009-08-12 @ 10:17:20
Postat av: Sara

ummm. bakad potatis! det är evigheter sedan!! måste ha de en kväll =) Tack för tipset! Blir nog bakad potatis imorgon (tosrdag)

2009-08-12 @ 10:17:43
URL: http://saralillan.blogg.se/
Postat av: Jessica

Konstigt det där med män och bakad potatis, min är likadan och ser att vi är inte ensamma.



Smörgåspickles på tub har jag en hemma som vi använt när vi gjort bic mac dressing och nu fick jag ju ett finfint tips på vad jag ska använda resten till, för det låter ju kanongott.



Ha det bra!

2009-08-12 @ 22:25:25
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Sanna

Jag har aldrig tänkt på att man faktiskt kan fylla potatis med lite vad man vill, utan har mest fastnad i räkröror och sånt. Kul tips :)

2009-08-12 @ 23:20:52
URL: http://sannapannan.blogg.se/
Postat av: I Nadjas kök

Oj vilka härliga uppdateringar du har gjort. Har varit bortarest i en vecka och du har hunnit göra massor. Underbar Calzone, härligt morotsbröd och detta! Mums så gott!



Nadja



PS! Grattis till vinnaren av tävlingen :D

2009-08-13 @ 11:44:52
URL: http://www.nadjaskitchen.se
Postat av: Jenny

Det får vi fixa då, bränna den i DVD format istället.

2009-08-14 @ 14:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS