') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

UGNSPANNKAKA À LA PIZZA!


Jaha, då var det Måndag idag igen! Alltså veckorna bara rusar iväg trots att man inte gör så mycket vettigt..... jag uppdaterar ju inte ens bloggen så ofta. ;)
Förhoppningsvis ska jag skärpa mig nu!
Fast egentligen är det inte mitt fel....utan Mollies. Hon är just nu inne i en period där hon ska ha koll på vad jag gör heeela tiden och helst sitta i mitt knä så fort jag sätter mig ner. Antagligen så är det väl bara en fas hon går igenom.
I alla fall, nu så ska ni få ett riktigt gott "vardagsrecept"!
Jag hade en idé i huvudet och det blev jättebra, så jag kände mig faktiskt lite stolt över mig själv! :D
Grejen är att jag ÄLSKAR ugnspannkaka med fläsk, men det gör INTE Peter!
Däremot ÄLSKAR han Pizza, så jag tänkte att om man kunde kombinera dom båda så går det kanske hem.....och det gjorde det!
Jättegott!









Det här behövs till 4-6 pers:



5 ägg
1 pkt Keso (250 g)
1 dl vetemjöl
1½ tsk bakpulver
350 g kassler, tärnad
1 liten gul paprika, hackad
1 liten grön paprika, hackad
1 liten rödlök, hackad
ca 150 g riven ost, valfri sort
salt
svartpeppar
oregano
2-3 tomater i skivor till gratinering.





Gör så här:



1. Sätt ugnen på 200º. Smörj en ugnssäker form ca 20×35 cm.
Vispa ihop ägg och keso. Krydda med salt, peppar och oregano.



2.Fräs alla grönsakerna och kassler i lite smör i några minuter.
Det ska inte få färg.



3. Vispa ihop ägg och keso. Tillsätt mjöl och bakpulver.
Rör sedan ner kasslerblandningen och den rivna osten.


4. Häll smeten i formen och fördela tomatskivorna ovanpå.
Strö ev. över lite oregano.
Grädda i mitten av ugnen i ca 25 min.




Servera gärna med pizzasallad!!







Kasslern, löken och paprikan ska fräsas i lite smör i någon minut...




Blanda ägg, keso och kryddor. Rör sedan ner mjöl och bakpulver.





"Smeten" är klar och ska hällas upp i en smord form....






....täck med tomatskivor och krydda med lite oregano.
Grädda i ca 25 min......





.......och sedan är den klar!!
Voila!!  Pizzapannkaka!





Vi hade "pizzzasallad" med morötter i som tillbehör.




Hoppas ni alla fått en bra start på denna veckan!
Det har jag i alla fall och när jag hämtat Mollie på dagis så ska vi till IKEA!
Tjohooo!! Alltid lika kul! :D



Ha det! /Åsa.



Kommentarer
Postat av: Matbloggen



Det ser mumsigt ut :-)

Alltid roligt att få nya tips!!



Ha nu en riktigt trevlig dag på IKEA



/ Jenny

Postat av: Matpolisen

Haha, pannkakspizza vore nog en hit bland killarna här.

2010-09-27 @ 15:10:36
URL: http://matpolisen.wordpress.com
Postat av: Pia

Här gick den hem med ett rungande hej!!!!



Gör den dubbel nästa gång fick jag till svars när alla hade ätit färdigt!! Serverade knäckebröd till o sallad och det smakade bra!!

2010-09-28 @ 23:26:09
Postat av: Jessica

Låter jättesmarrigt. Lite kul för jag funderade faktiskt på om jag skulle göra ugnspannkaka till middag idag, detta kanske vore ett alternativ =).



Ha en härlig dag!

2010-09-29 @ 10:01:54
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: I Nadjas kök

Intressant liten rätt, detta måste jag prova.



Ha en fin helg,

Nadja

2010-10-01 @ 08:48:14
URL: http://www.nadjaskitchen.se
Postat av: allice

Smart idè att kombinera två rätter. Kanske ska fundera ut lite andra kombo. Klura på o ha de så gott.

2010-10-01 @ 17:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS