') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

PASTASÅS MED KASSLER OCH MEDELHAVSSMAK!


Hej allihopa!! Ja, som ni kanske märkt har det gått ett tag sedan jag uppdaterade.
Detta beror inte alls på att jag tröttnat på att blogga utan för att det har varit fullt upp härhemma + att vi ätit många av dom goda recepten som redan finns här på bloggen. Återanvändning med andra ord.... ;)
Men häromdagen hittade jag en ny (?) Créme fraiche i affären med smaken "Parmesan och vitlök", och blev sugen att testa. Efter lite rotande i kylskåpet efter ingredienser som kunde tänkas att passa till, blev det färdiga resultatet en riktigt god pastasås. :P








Det här behöver du till 3-4 pers:



300 g strimlad kassler
1 hackad gul lök
6-8 strimlade marinerade soltorkade tomater
2 burkar Lätt Créme fraiche "Parmesan och vitlök"
1 dl matlagningsgrädde eller mjölk
Knorrs "Pasta och Pizzakrydda" efter smak
salt
grovmalen svartpeppar
ca 1-2 dl hackade svarta oliver, kärnfria





Gör så här:


1. Bryn kassler och lök i lite matfett till det fått lite färg.

2. Tillsätt de soltorkade tomaterna och häll på créme fraichen.
Krydda med kryddorna och späd med matlagningsgrädden.
Låt koka ihop i ca 5 min

3. Rör ner de hackade oliverna och låt de bli genomvarna, innan du serverar såsen.




Servera med Tagliatelle och en fräsch ruccolasallad!







Nyhet (för mig i alla fall) i mejeridisken.
Jag brukar inte köpa smaksatta Créme fraicher så ofta eftersom jag tycker att dom kan ha en konstig bismak. Denna här blev god i pastasåsen, men att äta den som den är kommer jag inte att göra.






Kassler och löken som bryns........





....såsen har kokt ihop och oliverna tillsätts allra sist.





En smaskig pastasås är ALDRIG fel!!!





Vad tycker ni själv om smaksatta Créme Fraicher?
Hiss eller diss??






Ha det så bra alla!/Åsa.





Kommentarer
Postat av: Britt

Det såg gott ut om man tar bort oliverna =0)

Hoppas allt e bra med dig annars??!!

2010-05-30 @ 00:35:33
URL: http://brittusen.blogg.se/
Postat av: allice

Tycker att bort med oliver o parmesan, men ojsan det blev ju ett helt annat recept. Hahahaha! Använde förr en cf med Thaismak, men P hittade ju kryddor ist.

2010-05-30 @ 19:38:18
Postat av: Fridas kök

Åh, så gott! Det vattnas i munnen, jag älskar pasta och pastasås. :-) Jag är även ett fan av de smaksatta crème fraicherna, tycker de allra flesta är goda. Den med paprika och chili är jättegod att ha som dressing på hemmagjorda hamburgare.

2010-05-31 @ 15:07:42
URL: http://fridaskok.wordpress.com
Postat av: Anna

Det lät ju typ hur gott som helst!!! Kram Anna

2010-05-31 @ 16:47:33
URL: http://iannasliv.blogspot.com
Postat av: Hanna

Jag gillar de smaksatte créme fraicherna... Har dock inte testat den här ännu, men jag tror på den! Pastasåsen ser jättesmarrig ut!!

2010-06-02 @ 10:56:01
URL: http://hanneys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS