') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

ÖRTKKRYDDADE KYCKLINGLÅRFILÈER OCH GRÄDDIG CITRONPASTA!


Härhemma äter vi en hel del kyckling, så jag blev klart intresserad när jag fick erbjudande från Kronfågel om att testa någon av deras produkter som heter "Direkt på grillen".
Det som är så bra och smidigt med dom är att kycklingen ligger i ett aluminiumtråg som man bara slänger på grillen, inget kladd på gallret och saften från kycklingen bevaras i formen.
Dessa förpackningarna finns i 4 olika varianter och jag beslutade mig för att testa "Örtkryddade Kycklinglårfiléer".
Jag är lite skeptisk mot färdigkryddade och marinerade produkter men denna gången blev jag glatt överraskad! Jättegod smak och riktigt saftigt kött!
Jag kommer absolut köpa dessa fler gånger och kan rekommendera dom varmt!

Som tillbehör hade vi gräddig Citronpasta som jag bloggat om tidigare.
Såååå gott!! :P









Gräddig Citronpasta:



3-4 pers

Ca 400 g okokt tagliatelle eller annan "lång" pasta
5 dl minimatgrädde
2 hönsbuljongtärningar
3 dl vatten
saft + skal av 1 citron
salt och peppar




Gör så här:


Koka tagliatellen enligt anvisningar på paketet.Ta bort den någon minut innan.
Häll av vattnet i ett durkslag och håll pastan varm.
Medan pastan kokar, koka ihop grädde tärningarna,vattnet och saften av citronen.
Låt det koka upp och rör om ibland.
Sänk värmen och låt det puttra i 5-10 min.
Tillsätt skalet av citronen och krydda med salt och peppar.

Lägg i den kokta pastan och rör om så att allt blandar sig .







Så här ser förpackningen ut.
Denna räckte till mig Peter och Mollie, inte en gnutta fanns kvar! :D






Jag föredrar faktiskt lårfileéer framför bröstfiléer nu förtiden.
Blir saftigare och mörare...












Medans jag ändå är i tagen och "recenserar" varuprover så kör jag dessa också:



"Cid" finns på systembolaget i olika smaker och för ett tag sedan fick burkarna nytt utseende.
Jag fick hem två sorter att prova:


• Kaktus/Lime

• Wildberries


Jag kan nog säga att jag föredrog Wildberries, medan Peter gillade Kaktus/Lime bäst.
Men egentligen är det här för sött för mig och inget jag kommer att köpa igen.
Men smaken är ju olika......







"Cid's" nya utseende.






Har någon av er testat något av dessa?














Kommentarer
Postat av: Jessica

Har också fått hem en sån kupong, men ännu har jag inte bestämt mig för vad det blir att testa. Men jag får ju definitivt ha din goda recention i bakhuvudet =).



Krämig citronpasta låter intressant och verkligen sommarfräscht.



Cid har jag testat och jag gillade faktiskt båda två, så här kommer det att smuttas på såna från hängmattan i sommar =).

2010-06-15 @ 08:20:34
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: I Nadjas kök

Visst var kycklingen jättegod! Din citronpasta lät lika gott så den måste jag testa någon gång.



Ha det gott

Nadja

2010-06-15 @ 08:44:37
URL: http://www.nadjaskitchen.se
Postat av: Samira

Vad kul att du sparade frågorna. Ja det kan kännas så men ibland behöver vi nog alla bli lite påminda om vad vi verkligen tycker är viktigt och om vi låter det återspeglas i våra liv.



Åh jag måste prova din pasta, det kan ju annars vara lite tråkigt att göra och äta.



kram

2010-06-15 @ 16:16:20
URL: http://dittlivdittval.blogg.se/
Postat av: Filibabba

Citronpasta måste jag bara testa! :D

2010-06-15 @ 21:20:55
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har inte testat cidern, är inte jätteförtjust i cider, men söt Asti går hur bra som helst, konstigt det där!!! ;-) Kram Anna

2010-06-16 @ 18:59:12
URL: http://iannasliv.blogspot.com
Postat av: Birgitta Regander

Tack för de värmande orden, men tyvärr så försvann din kommentar:(

Citronpastan är så god och enkel och jag älskar kyckling i alla de former!! Jag kommer lägga in lite recept då o då, för svårt att låta bli om man fått till ngt gott:)

Ha en underbar kväll o helg...hoppas vi får lite sol!

kram<3

Birran

Postat av: Hämorrhiden

Det är ju inte så fint att gillar färdigrätter men den där kycklingen är verkligen god.

2010-06-28 @ 17:53:33
URL: http://www.de.hemapro.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS