') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

VARDAGSLYXIG PASTA MED LÖVBIFF OCH BACON!


Godmorgon allihopa!! Just nu sitter jag med mitt kaffe och bara njuter. Mollie har lyckats lura till sig en isglass före frukost och jag känner mig lite som en dålig mamma.....men, men det är ju semester fortfarande. Sedan blir det andra bullar av igen! ;D
Idag bjuder jag på en riktigt god pasta som verkligen piggar upp vardagen lite extra!
Kombinationen av bacon och lövbiff var mycket lyckad!






Det här behöver du till 3-4 pers:



400 g okokt spaghetti eller liknande. Jag använde Bavette från Barilla.
1½ pkt bacon
400 g lövbiff
2 dl vitt vin
4 dl grädde
2-3 vitlöksklyftor
1 knippe persilja
grovmalen svartpeppar
salt
4 äggulor

Riven parmesan till servering





Gör så här:


1. Koka pastan al dente och spola den sedan kall under rinnade vatten.

2. Strimla baconet och knaperstek i en het stekpanna. Låt rinna av på hushållspapper.

3. Skär lövbiffen i små tärningar och stek gyllenbruna i lite olja eller smör.
Krydda med salt och peppar.

4. Häll vin, grädde, pressad vitlök, persilja och rikligt med svartpeppar i en kastrull som är stor nog att rymma pastan också. Koka i ca 5 min. Lägg ner pastan och låt den bli varm.

5. Blanda ner bacon, lövbiff och äggulor i pastan.
Servera genast med riven parmenost ovanpå och en sallad med ruccola och tomater.







Lövbiffen är gyllenbrun....




Koka ihop grädde, vin, vitlök och persilja i ca 5 min.





Vänd sedan ner den kalla pastan och låt den bli varm.
Avsluta med att tillsätta lövbiff, bacon och äggulorna.






SMAKLIG MÅLTID!!









Kommentarer
Postat av: I Nadjas kök

Mums! säger jag bara...

2010-07-21 @ 12:53:54
URL: http://www.nadjaskitchen.se
Postat av: Therese

När det är semester då är ju i stort sett allt tillåtet när det gäller godis och glass..

Det va verkligen vardagslyx det när såå gott det såg ut..

Mvh

Postat av: Marie-Louise

Såg läckert ut. Nu blev jag sugen på min pastasås med lövbiff och fransk senap som jag brukar göra, kanske ska jag göra den imorgon.

2010-07-21 @ 22:44:21
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS