') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

SAFTIGA VANILJMUFFINS MED KOKOSSTRÖSSEL!


Jaha, då var det Söndag igen.....
Var denna helgen tog vägen har jag ingen aaaaaning om!
Jag och Mollie har varit långlediga eftersom det var stängt på dagis i Fredags.
Man kan nog säga att vi varit ganska sociala denna helgen.
I fredags besökte vi en kompis och hennes barn och hade en trevlig fikastund.
I Lördags uppvaktade vi en fd arbetskamrat till mig som fyllde 75 år.
Där blev vi bjudna på jättegoda hemmagjorda chokladbiskvier.
Och Mollie ville gärna äta upp hela chokladasken som vi gav bort.... ;)
Slutligen idag, så har vi varit hemma hos Mollies kusin som firade sin födelsedag lite tidigare.
Och även där blev det god mat och riktigt smaskig tårta till efterrätt!!
Shit....vi har ju bara fikat hela helgen!!!
Ja, då passar det ju bra att lägga ut det här receptet!
Det jag kan säga om dessa är att dom blev väldigt saftiga!
Och strösslet ovanpå var supergott, påminde om kokostoppar.... :P







Det här behöver du till ca 15 st:



1½ dl socker
5 dl mjöl
150 g smör eller margarin
2 ägg
3 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
1½ dl kall mjölk




Kokosströssel:

¾ dl mjöl
100 g smör eller margarin
1 dl strösocker
4 dl kokos




Så här gör du:


1. Sätt ugnen på 200º.
Blanda socker, smör, mjölk och ägg med en elvisp.
Vänd ner dom torra ingredienserna med en slev eller slickepott.


2. Blanda ingredienserna till strösslet med elvispen.


3. Fördela muffinsformar i en muffinsplåt.
Har du ingen sådan så placera ut dubbla formar på en vanlig bakplåt.

4. Klicka i smeten så att formarna fylls till lite mer än hälften.
Fördela strösslet ovanpå.

5. Grädda i mitten av ugnen i ca 15 min.







Ett av mina bästa köp i köket är denna muffinsplåten med plats för 12 st.
Den är flitigt använd!!
Har du ingen sådan så sätt ut dubbla formar på en vanlig bakplåt.





Fördela strösslet ovanpå.
Snåla inte, ju mer desto godare.... :P




Efter ca 15 min i 200º är dom färdiga!





Så lätta att baka!
Och perfekta att slänga in i frysen och ta fram när man får fikagäster.





Ser ni hur saftiga dom är???!!!!
Mums!! 








Jag har alltså inte haft tid att baka cheesecaken som jag hade bild på i mitt förförra inlägg.
Men den SKA bakas så fort tillfälle ges!
Fortsättning följer.....





Hoppas ni alla får en bra vecka!! /Åsa.






Kommentarer
Postat av: I Nadjas kök

mums så goda de ser ut

2010-02-01 @ 10:28:15
URL: http://www.nadjaskitchen.se
Postat av: Therese

Tack för din fina kommentar ang våran katt Wille, usch vad vi saknar kattskrället, men men han har det bättre där han är nu i katthimlen.



Loggade in på bloglovin och hade ca 100 olästa blogginlägg, tror du jag ha det jag gör...

Måste ju gå igenom alla era recept så man inte missar nått.

Väntar med spänning på cheeskaken, me like.

Och du inte är det pensionärsvarning på antikrundan inte, sitter också och ser det, tycker det är ganska kul att se vad folk har hemma och hur förvånad dom blir när det kan vara värt en hel del pengar..

Ha en bra vecka så hörs vi

2010-02-01 @ 11:16:55
URL: http://vxlhaxanfranorrland.blogspot.com/
Postat av: Jessica

Javisst, dom ser hur saftiga och mumsiga ut som helst, mums!

2010-02-01 @ 12:02:13
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Carolina

Ser sjukt goda ut, sånna här vill jag baka!

2010-02-06 @ 21:48:17
Postat av: Jessica Malmgren

NU står dom i ugnen och det blir perfekt nu till fikan ikväll... Har varit sugen på dom nu en tid och äntligen tog jag mig i kragen.... nu efter några dagar med "magkrångel", måste vara ett tecken på att man e bra! / Jessica

2010-02-15 @ 19:05:53
Postat av: Sussie

Dessa var ju supergoda! Jag bakade dem nyligen och de ligger verkligen i favorittoppen av muffins som jag gillar!

2010-03-11 @ 14:14:19
Postat av: Rebecka

mumusigt!!

2010-03-30 @ 12:41:44
URL: http://sugarlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS