') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

Nytt bubbel på systemet!


För ett bra tag sedan fick jag hemskickat en nyhet som skulle lanseras på Systembolaget den 24 mars. Det har ju redan varit , men jag har inte skrivit om den för vi har inte hunnit testa den förrän nu.
Det är ett mousserande jordgubbsvin med enbart färska jordgubbar i och är 100% naturligt.
Dvs inget socker eller andra kemikalier tillsatt.
Och det märks i smaken kan jag säga!
Otroligt gott!!! :P
Gissa om det här kommer att sippas på en hel del i sommar!




Bara flaskans utseende gör att man blir sugen!






Här är lite mer information ur mailet jag fick:



"Fresita är från Chile och har varunummer 7866 på Systembolaget. Priset är 79 kronor.
Druvor
Muscat 80-85%, Chardonnay 5%, Sauvignon Blanc 5%, Alicante Bouschet 5%, Strawberry Pulp 3%.
Kuriosa
De jordgubbar vi äter i Sverige idag härstammar faktiskt från Patagonien. De fördes en gång i tiden till Europa och det franska kungahuset i Versailles, där de blev en omedelbar succé att avnjuta tillsammans med ett glas mousserande."





Här har vi strålande solsken, så idag blir det en utedag!
Plus lite fixande inför morgondagen då Peter fyller år.



Hoppas ni får en trevlig Lördag allesammans! /Åsa.



Kommentarer
Postat av: Anna

Är det det som finns med hallon också kanske??? Svägerskan sa hon druckit helt underbart gott hallonbubbel i helgen, hon blev fnittrig av första klunken sa hon ;-) och att det smakade äkta! det låter i allafall super, o ännu gladare blev jag nu när du skriver det finns ett med jordgubb! Känns som det är ngt för mig! Ha en fin vecka! Kram Anna

2010-04-12 @ 08:16:11
URL: http://iannasliv.blogspot.com
Postat av: allice

har smakat det o kan bara säga att det var SUPERGOTT

2010-04-12 @ 17:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS