') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

FÄRGGLAD KASSLERGRYTA!


Kassler är väl tacksamt att laga mat med?!
Går ju att ha på pizza, i pastasåser.sallader,grytor...m.m.
Nu sist så blev det en gryta.En mycket god sådan.Och lättlagad.
Hela familjen gillade den och den kändes dessutom ganska nyttig.Bara det... ;)
Till denna hade vi ris men det passar säkert bra med potatis och pasta också.







Det här behöver du:

4 pers



400 g kassler i strimlor
250 g strimlad vitkål
½ gul tärnad paprika
½ röd paprika
½ grön paprika
1 strimlad purjolök
2 vitlöksklyftor
1 msk kinesisk soja
2 msk tomatpuré
2 msk chilisås
2 dl vatten (Kanske behövs lite mer,prova dig fram)
2 dl creme fraiche
1-2 tsk chilipulver



Gör så här:


Fräs kål,purjolök och paprika under omrörning i lite matfett i ca 5 min.
Tillsätt pressad vitlök, soja,tomatpuré, chilisås,vatten, creme fraiche och chilipulver.
Rör om och låt puttra i ca 10 min.
Rör ner kasslern och låt puttra i ytterligare 5 min.
Smaka av med salt och peppar.






Jag älskar färgglad mat!





Alla grönsaker ska först puttra ca 10 min.........







....innan man tillsätter kasslern.Sen ska det puttra i 5 min till.





Servera med ris,potatis eller pasta. Och en god sallad såklart!!




Nu till något helt annat.....
Dom som känner mig vet att jag har en stor svaghet för....:ROSA!!
Jag älskar den färgen och har verkligen inte kommit ur min "rosa period" :)
Sedan ett par år tillbaka är det ju också tillåtet. Allt finns ju numera i rosa....datorer,mobiler,bakskålar.möbler...ja vad som helst!
På senare tid har ju Hello Kitty också blivit enormt populärt igen!
Men där känner jag att jag nog är för gammal för att erkänna att jag också vill ha alla dessa grejorna. ;)
Så jag prackar på Mollie dom istället och njuter av det .Men hon bryr sig inte, hon förstår inte grejen än.....
Men här är en sak hon kommer älska,nämligen dessa:








Gissa om jag blev helt varm i kroppen och köpte dessa på studs!!!
Om dom är goda vet jag inte,det återkommer jag till..
Men visst var det sött!!
Hello Kitty Glasspinnar!!
Ja, vem kan tro att jag ska fylla 35??!!! :D


Hej så länge!!




Kommentarer
Postat av: Birgitta Regander

Hej! Kasslergrytan ser jättegod ut och gissa om min 6åriga Nellie hade velat köpa de glassarna med Hello Kitty. Hon älskar allt rosa, glittrigt, Hello Kitty mm. Jag har precis svängt ihop en Kanelbulls sockerkaka som du gjorde häromdagen!!! Jätte lättbakad kaka och den blev jätte fin. Ska göra en till senare! Bakning är min terapi, tur bara att jag inte äter av alla haha!! Det har varit lite sjukhusbesök för familjemedlemmar här i helgen som gjort att man deppat en del! Men det blir säkert bra igen!

Ha en skön dag och hoppas vi får sol igen snart!

KRAMISAR

2009-05-11 @ 12:24:04
URL: http://www.birran6.com
Postat av: Starmama ♥

Hej Åsa!



Precis! Alla brukar ju ha en bit kassler över i frysen. Även vi :-D Tack för tipset, ska testa vilken dag som helst! :-)



KRAMIS!

2009-05-11 @ 19:33:19
URL: http://starmamasdagbok.blogg.se/
Postat av: Carola

Men vart fanns dessa glassar???????????Måste bara få veta:)

2009-05-11 @ 23:20:14
Postat av: Åsa/ensidamedmat

Carola!



Jag hittade dom på Coop.

Fanns i två smaker.Underbara eller hur?



Mvh Åsa!

2009-05-11 @ 23:54:30
URL: http://www.ensidamedmat.se
Postat av: Christina

Åh vilka glassar!! Måste köra till Coop idag. Tack för tipset.

2009-05-12 @ 07:49:50
Postat av: Christina

På tal om Hello Kitty...

Jag hittade ett supergulligt regnställ till Tova på Ellos. Stort Hello Kitty-tryck på ryggen. Kanske något för Mollie också?

2009-05-12 @ 18:40:22
Postat av: Becca

Du är så duktig! Det ser så gott ut allt du gör! Fortsätt så! :)

2009-05-13 @ 16:48:17
URL: http://beccatroll.blogg.se/
Postat av: Becca

Hej

Det var så lite så :)

Ja, jag är verkligen jättenöjd! Tack så mycket!

Ja, uthuset blir fint och ännu finare med massa färg! Man kan aldrig få för mycket färg (nästan)

Ha det suveränt!

Vänligen Becca

2009-05-13 @ 21:40:33
URL: http://beccatroll.blogg.se/
Postat av: I Nadjas kök

Kassler är ju så gott. Och man kan ha den till så mycket och variera i oändlighet. Din gryta ser onekligen supergod ut.



Hälsningar Nadja

2009-05-13 @ 21:46:26
URL: http://www.nadjaskitchen.se
Postat av: Jessica

Men stackars Mollie, brännskador är inget roligt, hoppas det läker ihop snabbt och fint.



Ja, jag måste verkligen testa med surkål med.



Kanelkakan har jag redan gjort och den ligger i frysen, vi har dock inte smakat. Hade även mandelmassa ihop med kanelen och sockret, ska bli spännande att testa.



Kram Jessica

2009-05-14 @ 16:06:56
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Anette

Hej Åsa!

Var på apoteket idag och såg att de hade Hello Kitty-plåster där. Tänkte att jag måste tipsa dig om det, men du kanske redan visste det.

Gjorde föresten din Herrgårds filé för någon vecka sedan. Supergott! Verkligen bra blogg du har.

Kram

Anette

2009-05-14 @ 19:19:43
Postat av: Skogshuset

Heeej!

Vilken färgprakt! Verkligen inbjudande! Vi hade också en sprakande rätt ikväll på middagsbordet, men mer åt det starka hållet:-)

Sv: Klart man inte kan klara sig utan Globalknivar - dom är bäst!!!

2009-05-14 @ 21:06:10
URL: http://skogshuset.blogg.se/
Postat av: Ellen

Hej Åsa.

håll tummarna på fredag jag spelar då

2009-05-14 @ 21:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS