') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

ITALIENSK KÖTTFÄRSSÅS OCH BOLIBOMPA!


Här trodde jag att jag  skulle dela med mig av ett smarrigt fredagsrecept...men det smög sig!!
Vår (tredje!) IKEA runda tog ju såklart längre tid än man räknat med!
Men nu skall allt vara inhandlat till Mollies rum.Idag fick hon också sin efterlängtade Bolibompastol!

Nog om det, det blev hursomhelst  ingen tid till något smaskigt fredagsrecept.
Däremot provade jag ett nytt köttfärssåsrecept tidigare i veckan.
Jag hade sparat det från Allt om mat.
Titeln hette Italiensk köttfärssås men jag undrar vad det var som var så italienskt med den?
Såsen innehåller riven potatis och det var jag lite misstänksam mot,men det blev jättegott"
Annorlunda men gott!!



Italiensk Köttfärssås!


Det här behöver du:

4 pers.

500 g blandfärs
2 gula lökar
2 råa potatisar
4 msk tomatpuré
1 stor vitlöksklyfta
4 dl vatten
1 köttbuljongtärning
1 krm vitpeppar
1-2 krm cayennepeppar
1 tsk salt
1 dl riven ost
1 dl vispgrädde




Annorlunda med riven potatis i....



Så här gör du:

Stek köttfärs i en stor stekpanna.Hacka lök och fräs med den i slutet.
Skala och riv potatis fint och blanda det i köttfärsen tillsammans med tomatpuré,vitlök,
vatten,buljongtärning o kryddorna.
Låt såsen koka ihop i 15 min. Rör i ost o grädde o värm såsen.

Servera med bandpasta o gärna hackad persilja.

Smaklig måltid!!


Måste bara visa hur glad Mollie blev för sin stol:




Åhh... .är det sant? Skall du verkligen flytta in hos mig?!






Jag får nog ge dig en välkomstkyss!!    Sött:)!!


Ha en trevlig kväll!!



Kommentarer
Postat av: Jenny

Sockerärtan :)

Tobias kom hem med två helt nya ridbyxor och mocka chaps till fröken Ellen.

En trevlig överraskning minsann !

Hon skulle haft film kväll ikväll men de blev en massa avbokningar, hon blev lessen, men beslutade sig för att göra hål i öronen istället. fattade noll men bokade tid på Tis, ska vi se om hon vågar? Hehe.

Kram

2009-03-06 @ 21:40:12
URL: http://beingfamous.blogg.se/
Postat av: Christel

Så glad hon blev o pussen får stolen med ser jag.

2009-03-07 @ 11:13:33
Postat av: Karin W

Hallå där! Vilken toppenblogg du har, mat och bak i min smak, jag tittar snart in igen!

KarinW

2009-03-07 @ 22:52:10
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Kalasgott

Oj vilken annorlunda köttfärssås..! Ser väldigt god ut iallafall! :-)



Trevlig blogg du har! // Jennie

2009-03-08 @ 19:21:39
URL: http://kalasgott.blogg.se/
Postat av: Becca

Det ser jättegott ut. Nu blev jag sugen på köttfärssås! :)

2009-03-08 @ 21:33:20
URL: http://beccatroll.blogg.se/
Postat av: annamaria

Har också gjort den här köttfärssåsen, den är inte dum alls. Var ytterst skeptisk till potatisen men den är god! Trevlig midsommar!

2009-06-18 @ 19:53:24
URL: http://annamariasmatblogg.blogspot.com
Postat av: Külli

Hej,



Lagade köttfärssåsen idag. Blev jättegott! Jag hade rivna morötter i också. För min smak, behöver mer salt. Tack för recept!

2011-02-20 @ 16:33:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS