') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

CHOKLADKAKA MED NOSTALGI!


Det här är enligt min utsago den ultimata chokladkakan!!
Sååå saftig,och glasyren är underbart god!
Första gången jag åt den var hemma hos min faster när jag var ungefär 10 år.Med andra ord snart 25 år sen!
Både jag och mamma blev helt sålda och begärde att få receptet direkt!
Nu tänkte jag dela med mig av denna underbara kaka till er.Ni måste prova den!!



Det här behöver du:

4½ dl socker
3,75 dl mjöl
3 tsk bakpulver
4½ msk kakao
3 tsk vaniljsocker
225 g smält smör
3 ägg
2,25 dl kokande vatten


Glasyr:

3 dl florsocker
4 msk kakao
2 msk vaniljsocker
6 msk smält margarin
lite vatten

Så här gör du:

Blanda alla torra ingredienser till kakan i en bunke.
Rör i smöret, äggen o det kokande vattnet.
Häll smeten i en smord, bröad form och grädda i 175 grader i c:a 45 min.


Häll det smälta margarinet till glasyren i en bunke.
Sikta ner dom torra ingredienserna i smöret. Rör tills det blir en jämn smet.
Tillsätt lite vatten  så att glasyren får rätt konsistens,den ska vara ganska fast.
Bre glasyren på den något avsvalnade kakan.




                             NJUT!!!!!!!!!!!!











Kommentarer
Postat av: Jenny

Äntligen minsann. DEN har jag verkligen väntat på !!

2009-02-20 @ 18:35:04
URL: http://beingfamous.blogg.se/
Postat av: Unga Morsan

Herregud vad gott det låter!! Om jag visar detta för sambon så kommer han att springa iväg in i köket och börja baka det direkt, haha! :D Jag tänkte uppdatera min länklista, jag lägger till din blogg där :)

2009-02-21 @ 12:17:52
URL: http://ungamorsan91.wordpress.com
Postat av: Flisgris

Nu har jag bakat denna underbara kaka och jag måste säga att det var den goaste chokladkakan jag någonsin bakat, precis ett sånt recept jag letat efter! Tack för att du har din blogg, nu vet jag vart jag ska titta när jag är sugen på något gott :)

2009-03-24 @ 12:44:26
URL: http://www.e-li.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS