') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

BANANKAKA MED VALNÖTTER!


Detta är ju verkligen en klassiker!
Jag tycker dock detta är den godaste banankakan jag provat.
Det är så gott med valnötterna i.
Så här Anna och alla andra kommer receptet! :D





Det här behöver du:

150 g smör
2 dl socker
1 tsk vaniljsocker
1½ mogen banan eller 2 små
2 ägg
3 dl vetemjöl
75 g grovhackade valnötter






Så här gör du:

Rör matfett, socker och vaniljsocker poröst.
Mosa bananen och rör ner i smeten.
Tillsätt ett ägg i taget och rör sist i mjölet blandet med nötterna.
Häll smeten i en smord, bröad form  c:a 1½ liter och grädda i 45 min i 175 grader.




            Det färdiga resultatet!




Kommentarer
Postat av: Jenny

Oj vad gott det ser ut.

Den ska jag prova, ser inte så våt ut som andra banankakor kan jag tycka är lite otäckt. Ska prova minsann.

Förresten. Anticimex berättade för mig att jag hade plattbaggar, inte mjölbaggar. Intressant. Så jag ska köpa hylla på Lördag (ska till ikea då) och en helsikes massa förvaringsburkar. Har fått kasta ALLT i skåpet snyft

2009-02-18 @ 15:00:09
URL: http://beingfamous.blogg.se/
Postat av: Anna

MUUUUUUMS mums mums. Tänkte prova m dinkelmjöl o kanske fusksocker. Har du gjort det?

ska kolla om morsan blivit så avancerad att hon kan surfa runt på olika saker o inte bara på en given adress!!

kram kram

2009-02-19 @ 13:56:26
Postat av: Lotta

Hej!

Jag har precis gjort detta recept och det var så himla gott och jag åt det även hos min kompis i förra veckan så nu skulle jag gärna vilja lägga ut det på min blogg är det okej för dig att jag lånar bilder och recept och hänvisar till dig? Om inte så får du säga till!

Lotta

2010-12-08 @ 10:51:27
URL: http://www.viktinfo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS