') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

ALLA HJÄRTANS DAG OCH VANILJFYLLD SOCKERKAKA!


Ingen har väl missat att det är Alla hjärtans dag idag?
Tycka vad man vill om den dan men jag tycker det är trevligt att man visar sin kärlek lite extra denna dag!
Det tycker min sambo Peter också tydligen för dessa väntade på mig o Mollie i morse
när vi kom ner i köket. Jättegulligt!!



En till mig o en till Mollie!!



Här kommer ett tips på en relativt lättbakad kaka men som ändå har det där lilla extra!
Perfekt att överraska någon med idag kanske?





Passar bra idag!


VANILJFYLLD SOCKERKAKA!

3dl strösocker
4 ägg
2 tsk bakpulver
3 dl vetemjöl
1 dl vatten kokande

Fyllning + topping:

125 g smör
1 dl mjölk
4 msk vaniljsocker
C:a 2 dl hackade hasselnötter





Mums!

Gör så här:

Sätt ugnen på 200 grader. Vispa ägg och socker pösigt.
Blanda bakpulver och mjöl. Rör ner det i äggsmeten.
Häll i vattnet.Häll smeten i en smord och bröad form c.a 24 i diam.
Strö  dem hackade nötterna i ett jämnt lager över kakan.
Grädda mitt i ugnen c:a 35 min.

Smält smöret till fyllningen i en kastrull och häll i mjölken.Tillsätt vaniljsockret.
Låt koka häftigt i 3 min.Rör hela tiden så att mjölken inte bränns!

Ta kakan ur ugnen. Dela den till två tårtbottnar innan den hunnit kallna.
Fördela  fyllningen över bottnarna o lägg sedan ihop kakan så att den se hel ut igen.

Supergod och saftig!!


Kommentarer
Postat av: Allice

Kanske skulle skicka gubben till din på ros-skola. Som sagt, nya bromsar är kanske oxå en kärlekshandling. Mitt liv är väl han kärt.

HAPPY VALENTINS DAY

2009-02-14 @ 14:40:15
Postat av: Jenny

Jo bordet och stolarna var jättefina. Bara synd att vi inte fick skåpen/hyllorna också.

Men det kan vi införskaffa på annat håll.

Men jo jag har städat som en galning här bara för att duka fram en fin middag på bordet ikväll, sen blir det bio för oss.

Hoppas ni får en underbar kväll ni med och pussa Molliemus från mig.

2009-02-14 @ 17:16:00
URL: http://beingfamous.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Oj, den såg riktigt mumsig ut! Ska spara receptet så jag kan göra det någon gång. Fortsatt trevlig alla hjärtans dag! :)

2009-02-14 @ 19:14:07
URL: http://ungamorsan91.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS