') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

KRÄMIG TEX-MEX GRYTA!


Vid det här laget brukar man vara rejält trött på julmaten och längta efter "vanlig" mat!
Då tycker jag ni ska testa denna oerhört lätta och goda grytan.
Inga konstigheter, bara jättegott!! :P












Det här behöver du till ca 4 pers:



500 g blandfärs
1-1½ påse tacokrydda
2 msk vatten
½ strimlad orange paprika
1 liten hackad rödlök
ca 5 cm strimlad purjolök
ca 6 skivade färska champinjoner eller konserverade
2½ dl grädde, valfi fetthalt
1 dl vatten
vitlökspulver eller färsk
grovmald sv. peppar
salt








Gör så här:



1. Bryn köttfärsen i en stor stekpanna eller gryta.
Tillsätt tacokryddan och 2 msk vatten.



2. Häll i alla grönsakerna och låt brynas med tills dom mjuknar lite.


3. Krydda med resterande kryddor och tillsätt grädden och vattnet.


4. Låt sjuda i 10-15 min.




Servera med ris, majs och en fräsch sallad!!













Batteriet på kameran tog tyvärr slut mitt i matlagningen så det blev inte så många bilder......











Härliga färger, gör att maten blir godare!
Eller är det bara inbillning....... ;)












Enkla smaker, men så gott!!!











Nu så är vi alla äntligen friska härhemma (peppar, peppar, ta i trä......)
och jag ska nu ut och kolla på elektronikrean.
Jag är ute efter en GPS.
Har sagt det förut.....mitt lokalsinne är kasst!!! :D





Ha det bra allihopa! /Åsa.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Precis vad vi behöver efter all julmat !!!!!

2009-12-27 @ 21:07:29
Postat av: Therese

ja nu är det skönt att slippa julmaten, vi har ätit i dagarna 3, lite av varje..

Såg att ni har varit sjuk, usch då, tur att det går över i allafall men varför måste man ligga just över jul, då borde man vara immun mot all sjuka.

Måste bara berätta en sak ang Gps, vi köpte en för ca 2 år sedan för att vi skulle åka till stockholm och hälsa på min kusin.

Vi va ganska kaxig och sa jo men visst vi hittar vi har ju gpsen det är lugnt.

Vad händer när vi kommer in till stockholm? jo vi svänger fel det första vi gör, vi läste visst fel på gpsen..



Önskar dig en trevlig vecka

Postat av: Jessica

Skönt att höra att ni kryat på er.



Det där lät riktigt gott, ska ta och testa.



2009-12-28 @ 18:26:41
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS