') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

PIZZA À LA LCHF!


God fredag på er allihopa!
Hur har ni det? Har ni semester, vad har ni för planer?
Jag har fullt upp idag i alla fall. Våran lilla Mollie fyller ju år imorgon så det är en del som ska förberedas. Tänkte prova ett nytt recept och bjuda på imorgon Hoppas verkligen att det blir gott och då ska ni såklart få receptet.
Till detta kalaset har Mollie önskat sig en tårta med Ariel och prinsen på och lila glitterströssel.  :D
Tur för mig att det finns så bra "bakaffärer" i närheten så jag ska nog kunna uppfylla hennes önskningar.
 
 
Fredag är ju annars den dagen vi brukar äta pizza på och då tänkte jag tipsa om lchf-pizzan vi åt för ett tag sedan. Oväntat god, men man kan inte jämföra den med "vanlig" pizza. Dock, äter man lchf så är det lycka att kunna laga detta.
Jag hittade receptet hos ÅSE som har en jättetrevlig blogg och massor av goda lchf recept.
 
 
 
 

2 plåtar ca 8 portioner

 

200 g riven grana padano eller liknande
8 ägg
1,5 dl vispgrädde
4 msk fiberhusk
Lite salt

 

1. Vispa ägg, grädde och fiberhusk med elvisp, blanda sist ner osten. Låt stå ca 5 minuter.

2. Fördela degen på två plåtar. Grädda i ugn ca 15 minuter i 175g.
Fördela sedan önskat pålägg på bottnarna och grädda i 250 g tills osten smält och allt fått fin färg!

 

 

Smeta ut degen på ett bakplåtspapper....

 

 

......och grädda i ugnen i ca 15 min.

 

 

Bred på tomatsås....

 

 

.....och valfritt pålägg.

 

 

Grädda i ugnen......

 

 

......tills osten fått fin färg.

Pizzan är verkligen mäktig och denna räcker lätt till 4 pers!

 

 

 

 

Servera med hemmagjord pizzasallad!

 

Nu måste jag sätta fart! Hej Svejs! / Åsa.




Kommentarer
Postat av: Anette

Godmorgon. Pizzan ser verkligen jättegod ut. Äter inte LCHF men kommer att testa den ändå. Jag började min semester igår och har 4 veckor framför mig nu. Hoppas på bättre väder men vi har även 1 v på Cypern att se fram emot.

Svar: Åh, vad härligt!!! Längtar också utomlands till sol och värme! Hoppas ni får det riktigt bra!Kram!
Åsa/En Sida Med Mat

2012-07-14 @ 06:29:23
Postat av: Katrin

Här blev det pizza idag, men med vanlig deg på långpannan, i en randig variant så alla fick vad de ville ha på! Gillar din sida, kul att du börjat vara mer aktiv igen:-)

Svar: Åh vad smart att göra så!! Tack för tipset! Kan tänka mig att det såg festligt ut också!
Åsa/En Sida Med Mat

2012-07-18 @ 17:57:46
Postat av: Sannaa

Jag äter själv inte LCHF men har många i min vänkrets som gör det. Tack för tipset, det här ska jag pröva!

2012-07-20 @ 18:07:42
URL: http://engnuttasocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS