') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

VÄRLDENS GODASTE ÄPPELPAJ MED KNÄCKIGT KOKOSTÄCKE!!!!


Godmorgon alla kära läsare!!
Ja, rubriken utlovar stora saker, men det är faktiskt så att denna pajen som jag nu gjort två gånger är den godaste jag ätit! Båda gångerna rensades formen fullständigt på nolltid. Första gången hann jag inte ta ens ta foto till bloggen innan den var slut så därför var jag "tvungen" att baka den igen.
Bilden är inte den bästa och gör inte alls rättvisa till hur oemotståndlig denna paj är.
Och det bästa av allt är att täcket rör man bara ihop i en kastrull. Inget kladdande och kletande.
Testa NU!!! :D





Det här behöver du till en normalstor pajform:



4-6 äpplen, beroende på storlek
socker att strö på äpplena
kanel att strö på äpplena
150 g smör
3½ dl kokosflingor
2 dl socker
½ dl ljus sirap
1½ dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
2 msk mjölk



Gör så här:



1. Sätt ugnen på 175º.
Skala äpplena och dela dom i tunna klyftor.
Smörj formen lite och fördela äpplena ovanpå.
Strö över socker och kanel efter smak.
Rör runt så att det täcker alla äpplena.



2. Smält smöret i en kastrull och blanda i alla övriga ingredienser.
Fördela smeten över äpplena.

3. Grädda pajen i ca 30 min eller tills den fått fin färg och är knäckig.


4. Låt svalna lite och servera med vaniljglass eller världens godaste vaniljsås som du hittar recept på i nästa inlägg.




Ät och njut!!!! :P




Skär äpplena i tunna klyftor och lägg i en smord form.
Strö över socker och kanel......





Jag hade hjälp av Mollie att skära äpplen och trots att hon hade en väldigt barnvänlig kniv så lyckades hon skada sig. Hon ville absolut att jag skulle ta bild av plåstret....... :D




Smält smöret i kastrullen och blanda i alla ingredienserna.




Rör om till en jämn smet.




Bred smeten över äpplena och grädda i ca 30 min.




Underbart gott!!!!








Här är tips på fler goda Äppelrecept:







KNÄCKÄPPELPAJ










NÖTÄPPLEN













Kommentarer
Postat av: Jenniiz

Åh med vad gott det där såg ut att vara, måste testa det någon dag.



Lånade din bild till min knäckiga äppelpaj.

Hoppas att det är ok??

Vill du inte, så säg till så tar jag bort den...

2011-01-05 @ 17:30:53
URL: http://mammajenniiz.blogg.se/
Postat av: kritiker

den smakar BAJS =D

2011-03-06 @ 13:36:18
Postat av: Äppelpaj

Låter gott! De godaste äppelpajerna finns på äppelpaj.se!



Du kanske vill lägga upp ditt rcecept?

2012-01-06 @ 14:43:41
URL: http://www.appelpaj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS