') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

FRASIGA PANNKAKOR MED HAVREGRYN!!


God Söndag på er!! Hoppas ni njuter av helgen!
Här har jag ääääntligen fått lite tid vid datorn eftersom Mollie just nu är helt inne i Pippi Långstrump.... :D
Jag har massor av godsaker på lager och börjar idag med att tipsa om dom här lite "nyttigare" pannkakorna som jag faktiskt hittade på havregrynspaketet. (Extra fiberberikade havregryn)
Jag gjorde dessa förra Söndagen när vi avnjöt en sen frukost. Vi åt dom med bacon och lingonsylt eftersom jag tycker inte att det passade med hallon/jordgubbssylt.
Jättegoda tyckte jag och övriga familjen!!
Det ni ska tänka på om ni gör dessa är att inte göra dom för stora eftersom dom då lätt går sönder när man vänder dom.






Såklart blev det några ändringar från originalreceptet ;D , det här hade jag i:


Till ca 6-8 pannkakor:



4 dl mjölk
2 ägg
1½ dl fiberberikade havregryn, går bra med "vanliga" också.
1 dl vetemjöl
2 krm salt

Smör eller margarin till stekning.








1. Vispa ihop alla ingredienserna till en smet och låt den svälla i 10 min.


2. Bryn smör i stekpannan och häll på lite smet, inte för mycket så att dom blir för tjocka och stora.


3. Grädda på medelvärme på bägge sidorna.


4. Servera med knaperstekt bacon och lingonsylt.









Rör ihop alla ingredienserna och låt smeten svälla i 10 min.





Grädda lagom stora pannkakor på medelvärme.....




......på båda sidorna.






Servera med lingonsylt och knaperstekt bacon! :P






Mollie sitter i pyjamasen och äter. Hon har annars blivit otroligt kräsen helt plötsligt!!
Men dessa gick hem!









I fredags var vi på Cirkus Bambino. Det var en liten och intim föreställning, men jag tyckte det var jättemysigt och alldeles lagom för Mollie. 1 tim och 10 min varade den och det var helt perfekt!
Kommer den till er så kan jag verkligen rekommendera er att se den!
Bra pris var det också.....60 kr/pers!






Mollie väntar spänt på att föreställningen ska börja och knaprar pepparkakor så länge.....





Hästarna var SÅ söta och i pausen kunde alla barn få rida!





Alltså.....han balanserar stolen på hakspetsen!!!!!! :O








Ha en fortsatt trevlig Söndag!!/Åsa.



Kommentarer
Postat av: MATBLOGGEN

Vilka smaskiga pannkakor !! : )



/ jenny



Postat av: Tiigerlilja

Gör ofta pannkaka med just havregryn. Känns nyttigare ;) Byter gärna ut en del av vetemjölet mot bovetemjöl också!

2010-11-09 @ 18:23:09
URL: http://tiigerliljas.blogg.se/
Postat av: Pralen Selim Lund "Skillinge Slott FäringsÖ"

Smaskens ! min Malin älskar åxso husses pankisar
Tack för goa recept
Pralen

2014-08-05 @ 09:32:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS