') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

DAGENS TIPS: "PIMPAD FALUKORV!"


Jaha, så var det måndag. Hur många av er har tänkt ha "den svenska korven" till middag någon dag i denna veckan?
Just det, Falukorv. :D
Jag har alltid såna problem med vad jag ska laga av det.
Visst Stroganoff i all ära men det blir ju lite enformigt i längden...
Jag brukar visserligen laga lite annat också med denna ursvenska korv men ibland kör man bara fast!
Men så kom jag på en bra grej att variera med häromdagen!
Att göra "Piccata" på falukorven.
Det innebär att man panerar korven i en god ost och äggblandning och sedan steker den.
En "pimpad Falukorv" helt enkelt! 


Så det blir dagens tips från mig idag!








Det här behöver du:




Falukorv i skivor
Vetemjöl
Salt och peppar
Ägg
Riven parmesanost, eller annan ost du gillar





Gör så här:


1. Skär korven i skivor.
Blanda mjölet med salt och peppar på en tallrik.
Vispa upp ägget och tillsätt riven ost tills det blir en tjock smet.


2. Vänd korvarna i mjölet och sedan i ägg och ostblandningen.
Stek på medelvärme tills dom fått fin färg.





Servera med pasta och en god tomatsås!














Här kommer fler Falukorvsrecept:





INDISK FALUKORV










FALUKORVSGRATÄNG









FALUKORVSGRYTA MED TACOSMAK






FALUKORV MED MAJS OCH PAPRIKASÅS







Hoppas ni fick lite inspiration till nya recept med "den-där-korven-som-alltid-åker-ner-i-vagnen-när-man-handlar-för-det-är-ju-så-billigt" ;)  





Önska er alla en riktigt bra vecka!/Åsa.







Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej Åsa!



Jag hittade ett jättegott recept på någons annans blogg och mailar över det till dig.

Vill än en gång tacka dig för en superbra blogg och tack också för dina fina svar som jag får när jag skickar en kommentar, alltid lika kul att få respons från någons blogg.

Ha en fortsatt trevlig kväll.

Kram

2010-11-22 @ 15:50:19
Postat av: Marie-Louise

Tack för middagstipset :)

2010-11-22 @ 19:42:38
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag älskar din blogg!!

Fortsätt som du gör.

Får mycket inspiration av allt du gör. Alla bilder under "processen" är också ett mycket starkt plus!



KRam

2010-11-22 @ 20:02:44
Postat av: Kryddburken

Det fins nog ingen rätt i Sverige som är mer pimpad än just falukorven och man blir lika tacksam varje gång man hittar en ny! Panerad falukorv lät inte alls tokigt! Du en ju en pärla!! Kram på dig och tusen tack för härligt recept!

2010-11-22 @ 22:45:33
URL: http://kryddburken.se
Postat av: Therese

Här blir det korvstroganoff idag och ris till tror jag. Det är så himla länge sedan vi åt det..Kul med din pimpade korv!

ha det gott

Postat av: Jessica

Härligt namn på korven. Kan tänka mig att det smakade riktigt gott dessutom.



2010-11-24 @ 18:13:23
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: MATBLOGGEN

Snabbt och enkelt ! Det är perfekt middagsmat :-)



Här har vi kokat massa julgodis, som blandannat after eight kola, kanelkola och dajm :



http://pernillawahlgren.se/bloggar/jennys-matblogg



Hoppas du får en jättetrevlig Lördag!



/ Jenny

Postat av: kamila

Perfekt vardagsrecept. Falukorv ska pimpas tycker jag.

Spana in min blogg på www.ovanligtgott.se

Trevliga julrecept

2010-12-01 @ 09:58:30
URL: http://www.ovanligtgott.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS