') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

ATTANS GOD ÄPPLEPAJ!!


Den här pajen var en av dom godaste jag ätit med äpple i !!!
Jag hittade ett recept som jag skrivit av från någon tidning och beslutade mig för att testa den.
I vanlig ordning så ändrade jag lite och bytte ut hälften av strösockret mot farinsocker.
Jag tycker att just farinsocker är så gott ihop med äpple och kanel...:P

Pajen har ett härligt knäckigt täcke över sig,såååå gott!

Ett stort plus är också att den var så otroligt lätt att göra.

Passa nu på att baka denna läckerheten till fikat i helgen!




Vaniljglass + äpplepaj = MUMS!!



Det här behöver du:


4 -6 äpplen
smör, kanel.

Pajtäcket:

150 g smör
3 dl havregryn (jag hade med extra fiber)
1 dl strösocker
1 dl farinsocker
½ dl ljus sirap
1½ dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
2 msk mjölk

Gör så här:

sätt ugnen på 175 grader.Smält smöret i en kastrull.
Dra från värmen.Blanda i alla övriga ingredienser utom äpplena.

Skala, kärna ur och skiva äpplena tunt. Lägg dem i en smord ugnssäker form.
Pudra över kanel. Rör runt lite så att alla äppleskivorna får kanel på sig.
Fördela smeten över.

Ställ in ugnen ca 30 min eller tills pajen är lagom brun och knäckig.

Servera med vaniljglass eller vaniljsås.





Mycket kanel tycker jag att det ska vara....







Smeten rör man lätt ihop i en kastrull....








...och sen fördelar över äpplena. Sen in i ugnen ca 30 min i 175 grader....




Hur lätt som helst!!




Kommentarer
Postat av: Mizie

wow, vilken paj!!!! den där "toscasåsen" måste passa perfekt ihop med äpplen! Måste testa detta recept! :D

2009-03-22 @ 14:05:22
URL: http://mizie.blogg.se/
Postat av: Mizie

Just det, glömmde fråga, ungefär hur många portioner är receptet till? =)

2009-03-22 @ 16:35:59
URL: http://mizie.blogg.se/
Postat av: Åsa/ensidamedmat

Hej Mizie!

Ja denna pajen måste du prova!!

Lite amerikansk äpplepaj över den...

Pajen räcker nog till 6-8 personer,men det beror vilka gottegrisar som ska äta..;D



Mvh Åsa!

2009-03-22 @ 20:40:35
URL: http://www.ensidamedmat.se
Postat av: Leila bakar...

Ja det ser verkligen attans gott ut! Kul blogg! Allt ser himla härligt ut.

2009-03-24 @ 19:15:20
URL: http://leilabakar.blogg.se/
Postat av: Sandra drömkaka

Kan tänka mej att den blev supergod med farinsockret i mums!

2009-04-15 @ 14:36:47
URL: http://dromkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS