') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

INDISK FALUKORV!


Nuså, alla småbarnsföräldrar...här kommer ännu ett nytt recept på falukorv.
Jag hittade receptet hos Jessica på Hallon och Blåbär för ett tag sedan och har lagat det ett par gånger sedan dess.
Supergott!!
Om inga små magar ska mättas tycker jag att man kan ta den starka varianten av curry eller lite chilipeppar och "hotta" upp det lite.
Detta kan jag säga är en klar favorit hos oss!
Jag har bara ätit det med pasta till (surprise......!! ;) )men kan tänka mig att det blir jättegott även med ris.
















Det här behöver du till 3-4 pers:


400 g tärnad falukorv
1 gul lök hackad
2 rivna morötter
1 liten burk majs
1 pkt minimatgrädde (eller annan grädde)
1 brk krossade tomater
2-3 msk kycklingfond
curry
salt och peppar





Gör så här:


Stek falukorven i lite matfett i en stekpanna.
Tillsätt den hackade löken,morötterna och majsen.
Krydda med curryn och låt fräsa någon minut.
Häll på fond,tomater och grädde.
Låt puttra på svag värme medans du kokar pastan.
Smaka av med salt och peppar.


Servera med pasta!










Nästan alla ingredienserna,glömde kycklingfonden..... :)











En färgstark och kryddig rätt !!











Låt såsen puttra på svag värme under tiden som pastan kokar.Smidigt!





Den här rätten tar inte mer än 30 min att göra,perfekt när man är hungrig och vill ha mat direkt!





Smaklig Måltid!!










Kommentarer
Postat av: Anna/Frostrosor

Snygg tårta! Haha! Jag som tyckte att den blev ganska "onormal", grädden tog ju slut så det blev bara gräddtopping! Men gott var det! Är också förtjust i jordgubbar. Funderar på att gå på självplockning om jag hinner innan vi åker på semester.

Denna korvrätt verkar ju mumsig! Så du är också en pasta-fantast? Min man med!

2009-06-25 @ 20:54:33
URL: http://frostrosor.blogspot.com
Postat av: Jessica

Visst är den god och dessutom snabblagad, toppen när det ska gå fort.



Hoppas ni haft en härlig sommardag!

2009-06-25 @ 22:13:30
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Åsa

Du har en sån inspirerande blogg!!!

2009-06-25 @ 22:22:55
URL: http://www.metrobloggen.se/singelkvinna65
Postat av: Åsa/ensidamedmat

Sv: Anna!



Ja jag är verkligen en pastafantast... ;)



Sv: Åsa!



Tack!!! Jättekul att höra! :D

2009-06-28 @ 11:29:36
URL: http://www.ensidamedmat.se
Postat av: Allice

Ville bara säga att balsamkycklingen var jättegod. Patrick bara var tvungen att säga: Kycklingen kunde vara utbankad. Jag slog dövörat till.

2009-06-28 @ 14:34:14
Postat av: Hanna

Hej!

Vad använder du för kamera när du fotograferar? Jag tycker det kan va jättesvårt att få bra bilder på mat!

2009-06-29 @ 09:42:05
URL: http://sweethanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS