') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

ANANASPAJ!


Första gången jag provade att göra denna var jag lite skeptisk......Kunde det vara gott med ananas i paj?
Sen dess har jag gjort den ett antal gånger! Så himla god!!!
Den ska ätas halvljummen med vaniljglass till.





Pajdeg:
150g smör
1 dl strösocker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Fyllning:
1 ägg
2 dl creme fraiche
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker
500 g krossad ananas(väl avrunnen!)

Blanda samman alla ingredienserna till pajdegen. Låt vila en stund i kylen.
Tryck sedan ut den i en pajform c:a 24cm.
Förgrädda pajskalet i 175 grader 5-10 min.

Rör ihop ägg,creme fraiche,socker och vaniljsocker i en bunke.Blanda i ananasen.
Häll i fyllningen i pajformen.Grädda i mitten av ugnen i 175 grader c:a 40 min.

Låt pajen svalna o ät sedan med vaniljglass!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag älskar ananas så detta låter som något för mig :)

2009-02-23 @ 19:23:39
Postat av: I Nadjas kök

Ananaspaj med lite kokos och mjukrörd vaniljglass är supergott!



Nadja

2009-02-25 @ 07:57:07
URL: http://nadjasculiness.wordpress.com
Postat av: Kalasgott

Den här pajen är sååå god! Har själv gjort den många, många ggr dock efter mitt recept! Lika god varje gång! MUMS! :-)

2009-02-26 @ 15:22:13
URL: http://kalasgott.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mm, ananas :) värt att prova på kanske

2009-03-31 @ 20:01:38
URL: http://pastpresentfuture.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

jag vet den är jätte god så god att man kan dö för den. Den är mycket godare dagen efter värma den i micron det blir jätte gott. Kan bara äta den som den är.Ni som inte har provat den måste göra det. Enkel att göra också prova prova prova nu nu nu.Tack Åsa för en trevlig sida.Skrev av receptet på Hallonpaj med kokostäcke.Krama Ann-Louise

2009-04-07 @ 18:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS