') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

EN HAMBURGARBRICKA TACK!


Innan alla hambugarekedjors stora intåg så gick man ju och handlade i vanliga "hederliga" gatukök.
Hur ofta gör man det idag?
Typ aldrig...
Min favorit Whooper är ju jättegod men går ändå inte upp mot en "gatukökshamburgare" tycker jag.
Men det allra godaste  är i alla fall hemmagjorda!
Gärna med hickorysås i så att det blir lite "rökig" smak.
Och med tjocka hemmagjorda pommes och Lohmanders bearnaisesås till så kan det inte bli bättre!
Vad föredrar ni?








Egentligen finns det inget recept på det här men hamburgarna gjorde jag så här:

500 g nötfärs
1 dl smokey hickorysås
2 msk potatismjöl
grovmald svartpeppar
salt


Blanda alla ingredienser till hamburgarna.
Forma dom till önskad storlek,vi ville ha stora så vi fick bara ut tre stycken.
Stek på ganska hög värme i början och sänk sedan när dom fått fin färg och låt steka på svag värme tills dom är genomstekta.





Hickorysås gör att hamburgarna får en god rökig smak.







Blir ännu godare om man gör dom i grillpanna eller på grillen.....






Bearnaisåsen nummer ETT !! Såååå gott att doppa pommes i.

Lika god varm som kall!



Smaklig måltid!




Kommentarer
Postat av: Camilla K

Hej!

Vi ska grilla hamburgare på fredag hade jag tänkt. Att ha bbq-sås i hamburgare förhöjer smaken ordentligt, det kör jag också med. Jag föredrar att äta hemgjorda pommes, coleslaw och en tomatröra att doppa pommesen i. Kram kram

2009-04-22 @ 17:22:31
URL: http://camillak.com
Postat av: I Nadjas kök

Så gott det här såg ut! Jag håller med dig - detta är så gott. vad sugen jag blir nu!



Hälsningar Nadja

2009-04-23 @ 10:15:20
URL: http://nadjasculiness.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS