') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

UTMANING!


För ett tag sedan fick jag denna utmaningen av en läsare. Jag antog den eftersom jag vet själv hur kul det är att få veta lite mer om människan bakom bloggen.Tanken är att jag ska skicka denna vidare till mina favoritbloggare men det gör jag inte, utan jag utmanar alla er som läser istället. Svara gärna i kommentarsfältet. Det skulle vara så kul att få veta mer om er också!




Vad gjorde du för 10 år sen?


Då jobbade jag mycket!! Heltid + nästan varje helg! På hösten det året tog jag grönt kort i Golf och det ångrar jag inte! Så mycket kul jag har haft på golfbanorna sedan dess! ( Visst har det blivit en del riktiga skitrundor också men det glömmer man så lätt :D )  I Juli var Jag och Peter på semester på Korfu. Korfu kallas ju även för den "gröna ön" och det kan man förstå efter alla dom skyfallen vi upplevde där! Sämsta vädret någonsin på våra utlandsresor. :(





Vad gjorde du för ett år sen?


Då vikarierade jag som kock på en förskola i Svedala. Där samlade jag på mig massor av erfarenhet och fick träffa fantastiskt trevliga människor som jobbade där och många härliga barn! (Om någon av er läser.....så saknar jag er! ♥)  Annars gjorde jag ungefär samma som nu.





Fem snacks du gillar:


På bio är popcorn jättegott men jag äter det aldrig hemma, usch vad svårt det var! Jag gillar ju chips och så men äter det sällan för jag får så ont i magen. Då säger jag choklad, INTE mörk och helst vit! :P





Fem sånger du kan hela texten till:


Alla låtarna i "Grease" filmen, "Diggi-loo Diggi-ley", "Främling" "Här kommer Pippi Långstrump", Alla med "Eric Saade" eftersom jag tvingats lyssna på dom sådär en miljon gånger det senaste året! :D





Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär:


Det ALLRA första jag skulle göra var att boka lyxsviten på hotellet "Waldorf Astoria" i New York och sen shoppa loss ordentligt där och avnjuta denna underbara stad som jag tyvärr aldrig besökt.
Sen skulle jag vilja köpa en mysig gammal skånelänga i toppskick. (Pallar inte med att renovera! :D )
Jag skulle skänka pengar till familj och trygga Mollies uppväxt och Peters och min ålderdom.
Sen skulle jag resa lite mer. Åh , vad härligt att få drömma lite!





Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa


Jag skulle aldrig klä mig i haremsbyxor som är så poppis nu. Jag skulle inte heller "ikläda" mig löshår eller lösögonfransar som även det verkar vara väldigt vanligt. 70-talskläder är inte heller min melodi....






Fem saker du gillar att göra:


Vara med min härliga familj och vänner, resa, spela golf, baka och laga mat och hålla på med min blogg!
Trädgårdsarbete däremot ser jag som ett nödvändigt ont! :D







Fem dåliga vanor:


Motionerar för lite på den delen av året det inte går att spela golf, skämmer kanske bort Mollie liiiite för mycket med kläder och sånt, somnar i soffan istället för att gå och lägga mig i sängen, slänger för mycket mat, handlar oekonomiskt. Dom två sista punkterna jobbar jag hårt för att bättra mig på!






Fem favoritleksaker:


Min rosa laptop + alla redskap i köket!





Fem personer du vill se göra denna utmaningen:



Jag vill att alla som läser den gör den! :D







Waldorf Astoria i New York.......här skulle det inte göra ont att få bo över!!!








Haremsbyxor kommer jag AAAALDRIG att ta på mig!!!! Ser ju ut som blöjbyxor....

(Förlåt nu om jag trampar någon på tårna men det är min personliga åsikt, vi tycker inte alla likadant.)




Grease... denna underbara klassiker som jag sett många gånger! Jag kan både alla replikerna och låttexterna utantill!




(Bilderna har jag hittat på nätet)








Kommentarer
Postat av: Milo

För tio år sedan jobbade jag på två skolor i Svedala o fritiden spenderade jag med min familj. Varje helg var det antingen schacktävlingar eller fotbollsmatcher.

För ett år sen såg det ungefär likadant ut som nu, dvs jobb på ett äldreboende i Svedala, hemmamys eller Friskis & Svettis på fritiden.

Snacks jag gillar är ostbågar, lakrits, dajm, Polly o kolor.

Om jag blev rik skulle jag ha hantverkare till att totalrenovera vår gård.

Jag gillar att mysa hemma, dansa bl a Fuego, se film, läsa böcker o lyssna på musik.

2012-02-07 @ 21:29:20
Postat av: Åsa/En Sida Med Mat

Milo: Vad roligt att du ville dela med dig lite!! Då jobbar du kanske på Tofta eller Holmagården? Har varit och hälsat på där i deras kök.



Ha det bra och tack för kommentaren!

2012-02-09 @ 17:10:07
Postat av: Emma

För tio år sen gick jag i femman och levde loppan!

För ett år sen jobbade jag med mig själv och sökte arbete, det första lyckades jag väldigt bra med men det andra har inte gått lika bra men framtiden är ljus!

Snacks jag gillar är nötter, popcorn, saltapinnar, torkade äpplen med kanel och mörkchoklad med diverse smaker!

”Tro” med Marie Fredriksson, ”I natt jag drömde”, ”I will remember you” med Sarah McLachlan, ”Wonderful World” med Sam Cooke och alla låtar i ”Skönheten och Odjuret”.

Det första jag skulle göra är att ge en del till mina kära familjemedlemmar, det andra är att köpa ett hus på landet, det tredje är att ge pengar till någon organisation för utrotningshotade djur, för det fjärde skulle jag resa och det femte skulle jag spara till regniga dagar.

Jag skulle aldrig klä mig i manchestertyg, aldrig långkjol, onepiece går bort, färgen orange och brun klär mig inte så det får hänga kvar på galgarna.

Jag älskar att baka och laga mat, greja med blommor, fota, måla, umgås med familj och vänner.

Har många dåliga vanor men: tröstäter, motionerar för lite, kan inte sova utan film i bakgrunden, sitter mycket vid datorn och är väldigt dålig på att svara på sms(jobbar dock på att ändra alla dessa ting).

Fem favoritleksaker: Min kamera, mina tecknings- och målarsaker, min dator, min cupcakehållare och får nog sno din ”alla redskap i köket”!



SÅ nu är vi i alla fall två som svarat! :)



Hoppas du har en toppenkväll och kan ju passa på att säga att jag älskar din blogg!

2012-02-09 @ 18:04:49
Postat av: Linda

För tio år sedan gick jag sista terminen på gymnasiet och levde loppan med kompisarna, gud vad man saknar den tiden! För ett år sedan var allt ungefär som nu, jobb på ett äldreboende, har blivit duktigare på att träna. Älskar lösgodis, på bio är det popcorn som gäller. Kan nog inte texten på speciellt många låtar om inte lilla snigel, imse vimse spindel mm räknas;). Skulle köpt en lägenhet i Thailand. Bjudit mamma och syrran på resa och en hel dag på stan, renoverat kök och badrum, bytt en del möbler, inredning i hemmet som alltid är under förändring.. Skulle heller aldrig klä mig i haremsbyxor eller one pieces dräkt. Gillar att umgås med familj, inredning, shopping, långpromenader och numera annan träning. Kan inte låta bli godis om det finns hemma, tvätthögen har en tendens att växa innan jag tar tag i den. Gillar min lilla laptop.

2012-02-13 @ 10:14:30
Postat av: Åsa/En Sida Med Mat

Emma och Linda: TACK för att ni tog er tid att kommentera!! Jag blir jätteglad och det är som sagt så kul att få lära känna er lite bättre. Och nä, jag skulle inte heller ta på mig en onepiece heller! :D

Ha en trevlig kväll!!



Mvh Åsa,

2012-02-13 @ 17:29:47
Postat av: Andreas

Hej Åsa! Jag har försökt få kontakt med dig men jag hittar ingen mailadress på din blogg, och formuläret man kan fylla i för att kontakta dig är trasigt (när man skrivit färdigt och fyllt i anti-spam-koden så kommer ett felmeddelande). Jag vet inte om felet är tillfälligt men som ett sista försök skriver jag en kommentar här och hoppas du ser det. Jag skickar med min mailadress i denna kommentar och hoppas att du kan skriva en rad till mig. Tack på förhand. Mvh Andreas

2012-05-15 @ 14:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS