') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

VARDAG IGEN OCH PINSAMMA MINNEN!!!


Då var även Nyår bakom oss och det är vardag igen....i alla fall fram tills Onsdag. :D
Fast Trettonfton är inget vi kommer fira. Gör ni det?
Vi känner oss klart "färdigfirade" härhemma och dom två senaste dagarna har vi inte kommit ur pyjamasen ens.
Nyårsdagen gick i verklig slowmotion med Ivanhoe ( som sig bör!! ) och soffläge mest hela dagen.
Igår blev det några fler knop och då passade vi på att rensa i skåp och bland papper och annat sånt tråkigt som man alltid skjuter upp.
Skönt att ha det gjort!



Vår Nyårsafton firade vi hos ett par goda vänner, Katarina och Micke och det var lika trevligt som det alltid är med dom.
Micke är egentligen en före detta arbetskamrat till Peter och första gången vi skulle bjuda hem dom på middag för 11 år sedan är verkligen en historia JAG aldrig kommer glömma.
Dom dök upp hos oss och vi drack lite vin innan maten och sedan åt vi Kabanossigryta med Ris och jag drack lite mer rödvin, eller ja lite och lite...... ;)
Efter maten skulle vi spela spel och då kände jag mig VÄLDIGT snurrig!!
För min del var det bara att gå och krama toalettstolen....medans dom andra spelade.
Efter det gick jag rakt in i sängen och däckade!! Så jag var ju en fin värdinna i sådär 2 tim innan jag försvann!
Så himla pinsamt!!!
Det har aldrig hänt tidigare och inte senare heller!
Men som tur var så ville dom ändå fortsätta umgås med oss! :D





Katarina kollar så att Micke skär upp fläskfilén rätt.......





....och han gjorde ett bra jobb!
Fläskfilén var fylld med fräst purjolök, paprika och svamp samt vitlökssmör.
Sååå saftig och god!!
Till det serverades fyra olika såser och hasselbackspotatis. MUMS!





När det var dags för att plocka undan efter middagen blev Peter och Micke tydligen AKUT sugna på cigarrerna som Micke hade.
Och där ute satt dom en lång stund och filosoferade......så lång att jag och Katarina hann städa undan all disk.
Vilket Sammanträffande!! ;)





Tobbe visade sin nya julklapp för en väldigt imponerad Mollie!





Lite TP blev det också..........





....innan vi avbröt för desserten som jag gjort.
En Limeglasstårta med browniebotten och hallonrippel.
Supergod! Recept kommer.






Kvällen avslutades som sig bör med raketer och Champagne!





Tack Micke och Katarina för en trevlig kväll!! /Åsa.





Kommentarer
Postat av: allice

Allt såg supermumsigt ut. Hade nog kunnat slå följe med filosoferna på terassen hahaha. Här e en till som hade kökstjänst på nyår(men gjorde det gärna). Någon måste ju styra upp allt. Hoppas vi snart kan ses igen.

2011-01-03 @ 15:42:42
Postat av: helena ljunggren

Caken ser riktigt läskande ut. :?

2011-01-03 @ 17:50:32
URL: http://www.helenaljunggren.com/
Postat av: Elina

Efterrätten ser supergod ut! Ser fram emot receptet! :-)

2011-01-03 @ 21:08:35
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Siolia

2011-01-03 @ 22:19:13
URL: http://s
Postat av: Siolia

Trevlig kväll <3

2011-01-03 @ 22:19:30
URL: http://siolia.se
Postat av: Helene

Kan man få receptet på fläskfilén också. Den såg supergod ut......

2011-01-03 @ 22:47:43
Postat av: Åsa/En Sida Med Mat



Sv. Helene: Jodå jag tror nog att jag kan tigga till receptet.

Återkommer!



Mvh Åsa.

2011-01-04 @ 10:52:52
URL: http://www.ensidamedmat.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS