') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

KEBAB OCH PASTAPYTT!!


Idag blir det inget recept med riktiga mängder eftersom jag egentligen inte tänkte blogga om det här "hopkoket", men det blev så gott att jag ändrade mig! :D
Fast hos lilla fröken Mollie gick det visserligen INTE hem!!
Hon fick tallriken och jag vet ärligt talat inte om hon hann smaka på det innan hon utbrast: "JÄTTEÄCKLIGT!!!".
Gissa om jag blev lång i huvudet....jag har aldrig hört henne säga så innan!!
Och hur mycket man än försökte övertala henne om att det var gott så gick det bara inte...suck!
Men jag och Peter älskade det!







Det här hade jag i:



Kebabflarn
Purjolök
Majs
Champinjoner
Kebabkrydda
grovmalen svartpeppar
Pasta





Gör så här:



1. Koka pastan och spola av den med vatten. Ställ åt sidan så länge.



2. Hacka purjolök och paprika. Skiva svampen.
Fräs alla grönsaker i lite smör eller olja tills det fått lite färg. Lägg över i en skål.


3. Fräs kebabflarnen i matfett och krydda med kebabkryddan och lite grovmalen svartpeppar.
När köttet blivit genomstekt så tillsätt grönsaker +pasta.
Låt allt bli genomvarmt.





Servera med hackade tomater och en god vitlökssås!





MUMS!! :P








I Söndags var jag och Mollie på bio för första gången! Det var matinéföreställningen och dom visade Alfons Åberg.
Riktigt trevligt var det och riktig nostalgi för mig som faktiskt sett dessa när jag var liten....
Lika bra fortfarande! Hon skötte sig exemplariskt och satt still hela föreställningen, kan ju visserligen ha berott på den stora bägaren med popcorn som hon var fullt upptagen med! :D




Förväntansfull tjej som väntar på att få köpa popcorn.....






........och så här lycklig blev hon!!






Ha det!! /Åsa.





Kommentarer
Postat av: Anna

Jag håller med, det är ju ofta såna hopkok blir kanongott och det där ser gottigt ut! Lilltjejen med popcorn gör en ju alldeles lycklig, jag blir lika lycklig för popcornen på bio trots att jag är typ hundra år äldre :-) Kramar Anna

2010-10-12 @ 17:48:00
URL: http://iannasliv.blogspot.com
Postat av: Ann - Tänk om jag ändå hade en blogg...

Sv: Du får säga det hur ofta du vill Åsa!!



Tack och kram!!

2010-10-12 @ 21:50:29
URL: http://www.annsann.com
Postat av: Therese

Såg ju himla gott ut och enkelt framför allt..

Ja dom är roliga våra barn, ibland blir det aldrig bra än hur man gör..

Vad lycklig hon såg ut med popcornsbyttan, spännande att få gå på bio.

Trevlig onsdag på er

Postat av: MATBLOGGEN



Jättegott med kebab ju !



Och så roligt att gå på bio !

:)



/ Jenny

Postat av: Linnea.

Hej...



Jätte fin blogg du har..

Kommer bli jätte kul att följa den.. :)



2010-10-13 @ 16:36:29
Postat av: Anna/Frostrosor

Oj oj oj, vilken fin bloggdesign du fått! Vet såklart inte hur länge du haft den för jag har varit "frånvarande" i 10 månader! Nu är jag dock back in business! Läs allt om uppehållet och spana in mitt recept på rödbetslimpa!

2010-10-16 @ 00:58:54
URL: http://frostrosor.blogspot.com
Postat av: Emmy

Åh, första biobesöket! SÅ stort. Och så roligt. Och sedan är det ju s mysigt att gå på bio :-)

2010-10-18 @ 22:34:36
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: Helena Ljunggren

Vilken ljuvlig bild på den lilla med den stora popcornlådan :)

2010-10-19 @ 09:41:13
URL: http://www.helenaljunggren.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS