') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

INGA VANLIGA CHOKLADRUTOR!


Nu när ni ser denna bilden så tror ni säkert att det är ett recept på "kärleksmums" eller "snoddas" eller vad dom nu kallas.
Men det är det INTE!
Dessa chokladrutorna har en glasyr med vispgrädde som kokas ihop och blir underbart god!!
Jag gillar verkligen vanliga "kärleksmums"också men dessa är ett snäpp godare!
Ni bara måste prova dessa! Och dom går alldeles utmärkt att frysa in, om det nu skulle bli några över.







Det här behöver du:





Botten:

150g smör
2 ägg
3 dl socker
1½ dl mjölk
4 dl mjöl
4 msk kakao
1 msk bakpulver
1 msk vaniljsocker
Ev. rivet skal från 1 apelsin





Glasyr:



150 g smör
3 dl vispgrädde
Knappt 1 dl socker (9 msk)
3 tsk vetemjöl
4 msk kakao
kokoslingor till garnering.





Gör så här:



1. Sätt ugnen på 225º. Smält smöret.
Vispa ägg och socker poröst.


2. Rör ner smöret och mjölken i äggblandningen. Blanda alla torra ingredienser och rör försiktigt ner det i äggsmeten. 


3. Bred ut smeten i en pappersklädd långpanna som är ca 30×40 cm.
Grädda i ca 10-15 min.
Strö lite socker på ett annat papper och stjälp upp kakan på det.


4. Gör glasyren: Smält smöret, tillsätt grädde, socker, vetemjöl och kakao.
koka tills krämen tjocknat, ca 5 min. Bred över kakan och strö över kokosflingor.







Glasyren ska koka ihop tills den tjocknar, ca 5 min.....







......bred över kakan och strö över kokosflingor.







Ät och NJUUUUT!!











Jag måste passa på att tacka för era tips gällande julmarknaden i Göteborg!
Superbra! :D 
Kommer ni på något mer är det bara att höra av er!!





Nu ska jag laga middag, det blir panerad fisk med HEMMAGJORD DANSK REMOULADSÅS.
Så hilmla gott!




Ha en riktigt skön kväll! /Åsa.







Kommentarer
Postat av: Susie i köket

Oj så gott! Tror inte det blir så många över att frysa om jag testar ditt recept:)

2010-11-09 @ 19:00:06
URL: http://susie-i-koket.blogspot.com
Postat av: Jessica

Låter inte dumt alls, älskar ju allt med choklad och gärna får det vara kladdigt =)



Ha en bra dag!

2010-11-10 @ 13:10:52
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Therese

Om det blir några över?? lät som en farligt god kaka..

2010-11-11 @ 09:10:43
URL: http://vxlhaxanfranorrland.blogspot.com
Postat av: MATBLOGGEN



Oj oj så gott det ser ut!!! Mums

Postat av: Anna/Frostrosor

Hej! Du har en award att hämta hos mig! Vill ge den till dig för att visa min uppskattning över den fantastiska receptbanken som du delar med dig av till alla dina läsare OCH för att vi får följa din fina dotter växa upp!

2010-11-12 @ 00:26:38
URL: http://frostrosor.blogspot.com
Postat av: Anonym

mmmmm!

2010-11-12 @ 18:30:12
Postat av: vasiliki

vad gott det ser ut!!! måste testas

du har en helt underbar blogg!

kram vaso

2010-11-12 @ 18:33:40
Postat av: Mirabell

Hallå!



Stelnar glasyren på dessa kärleksmums?

2010-12-21 @ 10:08:11
URL: http://mirabell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS