') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

PIZZA MED KYCKLING, KABANOSS, BROCCOLI OCH GRILLAD PAPRIKA!


Idag har vi njutit av ännu vacker sommardag med sol och bad. Denna sommaren har det blivit ovanligt mycket av den varan och det är så underbart! Det kommer man att leva på länge sedan när hösten kommer.
Förr älskade jag hösten men ju äldre jag blivit desto mindre välkomnar jag den. Tycker bara att det är grått mörkt och trist och alla är sjuka..... :( 
Fast en sak som är bra med hösten är de goda, mustiga grytorna man kan koka igen.




Men nu ska det handla om pizza......
Tipsar om denna urgoda fyllningen vi hade sist jag gjorde hemlagad pizza.
Så in i bombens gott!!
Peter och jag gav den båda högsta poäng!!









Recept på hemmagjord pizzadeg hittar du HÄR!





Fyllningen vi hade:


• Tomatsås
• Strimlad rödlök
• Färska champinjoner
• Grillad inlagd paprika
• Förvällda broccolibuketter
• Smala kabanosskorvar ( Jag brukar köpa Coops egna, supergoda!)
• Stekta strimlor av kycklingfilé kryddade med kebabkrydda + peppar
• MASSOR av ost






Kycklingfilén strimlas i små bitar och steks i smör. Jag kryddade med kebabkrydda och pepparmix.





Alla goda ingredienser.





Snåla INTE med osten!!!





Gräddas i ugnen tills osten blivit härligt gyllene.....




Gud vad gott det här var!!!





Testa nu detta nästa gång det ska lagas pizza!






Kommentarer
Postat av: Emmy

Såg inte lite farligt god ut...

2010-07-28 @ 22:38:39
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: Jennys matblogg



Mums!! Så himla gott det ser ut!!

:)

Postat av: s kök

Kyckling o kabanoss låter farlig kombination

2010-07-31 @ 20:20:41
URL: http://www.nadjaskitchen.se
Postat av: Filibabba

Gud så gott!! :)

2010-08-01 @ 14:58:41
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Cutecakes-Paulina

Gud så gott Och vad sugen jag blev när jag såg bilden, så mycket ost, underbart!

2010-08-02 @ 09:14:09
URL: http://cutecakes.blogg.se/
Postat av: Malin

Ett tips är att lägga på osten efter tomatsåsen :) Som de gör på pizzeriorna. Då slipper osten bli som ett "täcke" på pizzan. Receptet skall absolut provas. MUMS!

2010-09-07 @ 11:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS