') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

PASTA CON CARNE!


Häromdagen när det var middagsdags så var det en sån "krissituation" som man inte vil hamna i.
Dvs: Klockan är mycket, man är skithungrig och kylskåpet har inte så mycket kul att bjuda på.
Så när jag började laga maten hade jag inte direkt någon plan mer än att det måste gå fort OCH vara gott.
Och finns det ett paket fläskfärs hemma så brukar det ju bli köttfärssås och spaghetti. ;)
Det ÄR ju gott, men jag ville ändå variera mig lite.
Och resultatet blev riktigt bra!
Jag kommer absolut laga det fler gånger.








Eftersom det gick undan hann jag inte skriva ner exakta mängder, men ungefär det här hade jag i:




Ca 7-8 dl kokta makaroner (gärna gammaldags Idealmakaroner)
500 g fläskfärs
1 gul lök
1 gul paprika
1 stånd broccoli
1-2 vitlöksklyftor
1 tetra krossade tomater ca 350 g
1-2 msk kinesisk soja
1 msk kalvfond
Paprikapulver
Cayennepeppar
Mexikansk kryddblandning
Salt
Grovmald svartpeppar




Gör så här:



1. Börja med att koka makaronerna. Låt rinna av.


2. Ansa broccolin och dela i små buketter.
Förväll dom så att de fortfarande är lite hårda.
Låt dom rinna av.


3. Hacka löken och paprikan i grova bitar.
Bryn färsen i en stor stekgryta.
Tillsätt lök, broccoli och paprika.


4. Pressa i vitlöken och Krydda med kryddorna.



5. Tillsätt fond och soja.
Häll på dom krossade tomaterna.
Låt allt stå och puttra i ca 10 min.
Tillsätt ev vatten om du tycker det behövs.



6. Rör ner makaronerna så att allt blandar sig.
Låt det bli genomvarmt.
Smaka av med salt och peppar.





Servera med sallad!









Nu ska detta stå och puttra i ca 10 min.






Sedan tillsätts makaronerna och midagen är färdig.

Snabbt, enkelt, nyttigt och GOTT!!!!







Nu är det snart dags för sängen för mig, klockan ringer TIDIGT imorgon bitti.






Kommentarer
Postat av: allice

Ett recept i min smak. Snabbt...

2010-01-18 @ 18:20:54
Postat av: Therese

Det fick du ihop bra..såg gott ut

2010-01-18 @ 19:48:58
URL: http://vxlhaxanfranorrland.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Nej jag kommer INTE lägga ut receptet på den, skulle aldrig få för mig det :)

ja jag har fotat tårtan, Ellen dekorerade den så fint, hon är en gó unge. Jag gjorde innehållet och hon ytterhållet, haha.

Imorgon blir det Pasta con carne här hos oss, ditt recept, blev översugen igår när jag såg det.

2010-01-18 @ 20:41:27
URL: http://beingfamous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS