') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

NU ÄR DET JUL HÄR I VÅRT HUS..........


GOD JUL på er alla!!!
Hoppas ni har hittat julstämningen och har det riktigt mysigt idag!
Det har vi härhemma!
Allt är klart och vi bara tar det lugnt fram tills gästerna ska komma.
Under denna veckan som gått har min julkänsla byggts upp dag för dag och det var längesedan jag njöt så som jag gjort i år.....

Från Mollie har det varit ett evigt tjatande om julafton förståss, men så ska det ju vara. :D
Hon fick ju visserligen tjuvstarta julklappsöppningen i Måndags när vi hade besök av en kollega till Peter och hans familj.
Dom har en dotter som bor i Usa och köper alltid med något till Mollie därifrån.
Den här gången hade dom köpt en jättefin Askungenklänning.
Mollie blev helt i extas, det var precis det hon önskat sig ett tag nu!!! :D






Klänningen skulle provas direkt såklart och passade perfekt!
Hon fick även fina skor och en tiara.
Vår prinsessa! <3






I lördags hade vi gäster och bjöd på grillat kött, korv, klyftpotatis och Coleslaw......
Det var väldigt "ojuligt" och gott kan jag säga!





Här står Peter och grillar i kylan, en glögg värmer gott!!
I bakgrunden syns Peters islykta som han och Mollie gjort.




Lyser jättefint i mörkret!
Han är duktig min man....lite "Ernst" över honom ibland! ;)






Igår gjordes dom sista förberedelserna inför idag, tex skinkan griljerades och provsmakades.
Till det hade vi "Tomtegröt" som jag hade ansvar för.
Faktum är att det här är första året som jag äter det, har alltid avskytt det förr!!
Men tydligen kan smaken ändras!






En skål med gröt sattes ut på trappen till Tomten.......
I fall han nu skulle komma på natten och lägga klappar under granen.






Och tänk det gjorde han!!
Mollie tjöt och skuttade runt när hon vaknade imorse och såg alla paketen.
Nu har vi bara bry med att få henne att inte öppna alla.....






Ja, det var lite vad som hänt här på sistone.....

Nu vill jag önska er alla en riktigt GOD JUL!!!/Åsa.









Kommentarer
Postat av: Emmy

Milia fick också en prinsessklänning i julklapp och lyckan är total...

Trevligt att sin egen Ernst, hi hi...

God fortsättning!

2010-12-25 @ 23:55:55
URL: http://remsansbistro.blogspot.com/
Postat av: Viktoria - Pinkpastry

Låter trevligt med en Ernst man

2010-12-26 @ 09:35:31
URL: http://pinkpastry.blogg.se/
Postat av: Helena Ljunggren

Härliga bilder!



God fortsättning!

2010-12-27 @ 10:57:18
URL: http://www.helenaljunggren.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS