') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

OSTSCONES TILL HELGFRUKOSTEN.....


Hur gott är det inte med nybakta scones??!!
Rykande heta så att ost och smör smälter lite, och toppat med en god marmelad.....mmmmm!!
Och ändå bakar jag det nästan aldrig. Undrar varför?
Kanske är det för att det känns så onyttigt?
Men häromdagen kände jag för att överraska Peter med ett gäng scones till frukosten. Det var faktiskt första gången som jag bakade med riven ost i smeten och resultatet blev ännu saftigare och godare än "vanliga" scones.
Jag tycker verkligen att ni ska lyxa till helgfrukosten med dessa godingarna!







Det här behöver du till ca 6 st "Sconesbullar":


3½ dl vetemjöl
2 krm salt
1½ tsk bakpulver
1½ dl riven smakrik ost
2 msk smör
1½ dl mjölk
Sesamfrön till garnering




Gör så här:


1. Blanda alla torra ingredienser.
Finfördela matfettet i mjölblandningen.


2. Häll i osten och mjölken och arbeta raskt ihop degen.
Forma till 6 "bullar" och lägg ev i muffinsformar eller på en pappersklädd plåt.


3. Snitta varje bulle med en kniv och strö över sesamfrön.



4. Grädda mitt i ugnen i ca 12-15 min i 250 grader.





Servera dom nygräddade med goda tillbehör.  ÄT OCH NJUT! :P








Dessa sconesen blev riktigt saftiga och smakrika av osten!
Välj gärna en vällagrad ost.




Jag gjorde dom lite extra festliga genom att grädda dom i fina muffinsformar.






Vilken bra start på helgen!!






Ha det! /Åsa.




Kommentarer
Postat av: Emmy

Men hur mycket godare än vanliga scones såg inte dessa ut!? Lagt i testas mappen!

2010-08-06 @ 23:16:52
URL: http://remsansbistro.blogspot.com
Postat av: bitte

Hej jag länkar till alla som röstar på min sko i Nellys Designa sko tävling.

Börjar närma mig finalplats och vinner jag pris delar jag på vinsten



http://blogg.veckorevyn.com/pinsamt/2010/08/01/lankar/



kram Bitte

Postat av: Jennys matblogg

Så gott med scones!

Och fint att ha dem i muffinsformar :)

Postat av: Helena Ljunggren

Så lyxig och fin helgfrukost. Det vattnas i munnen :)

2010-08-09 @ 09:16:49
URL: http://www.helenaljunggren.com
Postat av: samira

Ska definitivt gör det här någon gång snart:) Vanliga scones är ju supergott så varför inte;)

2010-08-18 @ 18:49:46
URL: http://dittlivdittval.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS