') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

HOT & SWEET KASSLERGRATÄNG!


Vilken härlig helg vi haft! Igår var vi ute och fixade i trädgården hela dagen, och det känns så skönt att ha det avklarat!
På kvällen slog vi ihop oss med grannen och eldade upp alla grenar i en härlig brasa. Jättemysigt!
Och idag har vi firat Peter som fyllde år.
Efter kalaset var det premiär för årets första cykeltur.....Som vi njöt!!
Men, nu stundar en ny vecka och jag hoppas att det fina vädret håller i sig!


Här kommer ett recept på en smakrik rätt som jag brukar göra med kyckling, men eftersom jag hade en bit kassler i kylen fick det bli det istället. Och det blev minst lika gott!
Hot & Sweet heter den efter kombinationen Sambal Oelek/Mango Chutney......











Det här behöver du:


Ca 400 Strimlad Kassler

1 gul lök
10 cm purjolök
1 gul + 1 röd paprika
1 vitlöksklyfta
½- 1 tsk Sambal Oelek (detta beror på vilket du har, Santa Marias är inte så stark så då kan du ta lite mer)
1½ dl Mango Chutney
4 dl grädde (jag använde minimat 4 %)
2 dl Creme Fraiche
1 grönsaksbuljongtärning
2 dl riven ost
Salt o peppar






Så här gör du:


1. Sätt ugnen på 200º.
Lägg kasslern i en ugnsfast form.

2. Strimla alla grönsaker och fräs i lite matfett.
Häll på grädde och creme fraiche.
Pressa i vitlöken och tillsätt buljongtärning, mango chutney och sambal oelek.

3. Låt allt småkoka någon minut. Smaka av om det behövs salt.

4. Häll såsen över kassler och täck med osten.

5. Grädda i ugnen i ca 20 min tills allt blivit genomvarm och fått fin färg.




Servera gärna med jasmin eller basmatiris och fräscha grönsaker.









Lägg strimlad kassler i bottnen på en ugnsfast form.....





.........häll den goda grönsakssåsen över.......





.....avsluta med några skivor ost.





Efter ca 20 min i ugnen är den färdig!





Smaklig Måltid!











Nu är det dags för mig att säga Godnatt!







Jag och Mollie sover ikapp.......
Det händer ju att jag somnar när jag nattar Mollie..... ;)






Godnatt!! /Åsa.





Kommentarer
Postat av: Therese

Men du detta recept måste jag nog ta och göra i morgon, så gott det såg ut.

Ni ser ut att sova gott..



Här så är det ju snö kvar fortfarande men den smälter sakta men säkert bort..

Va och skottade ut lite granna så det ska gå fortare för nu vill man bara att det ska bort..

Ha en härlig vecka..

KRam

2010-04-12 @ 20:33:34
URL: http://vxlhaxanfranorrland.blogspot.com/
Postat av: Jessica

Det här låter som ett recept som skulle passa min familj perfekt.



Haha, känner igen det där med att somna under nattningen =)

2010-04-13 @ 18:11:53
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS