') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

LITE INFO OM MIG........OCH LITE OM DIG KANSKE??


I går var det exakt 8 månader sedan jag gjorde mitt första inlägg här på bloggen!
Jag vill passa på att tacka alla er, mina trogna läsare!
Det är så himla roligt att läsa era kommentarer och svara på era frågor.
Det är en mycket stor del i att jag tycker att det är så givande och sporrande att blogga.

Extra kul är det när ni berättar vad ni provat för recept och vad ni tyckte.
Mollies dagisfröknar är mycket flitiga på att uppdatera mig på vad dom testat senast.. ;)
Jättekul!!


Jag märker ju på besöksstatistiken att ni är en växande skara, vissa av er har egna bloggar som jag själv besöker.
Men ni andra då?
Jag är sååå nyfiken på vem just DU är!

Så snälla....skulle ni vilja svara på lite frågor??




1. Berätta lite kort om dig själv, var du bor, ålder, barn eller inte barn.....vad som helst.
Du väljer själv!



2. Hur hittade du min blogg?
Hur ofta läser du den?




3. Är det något DU tycker jag kan göra för att förbättra min blogg?
Tex: mer eller mindre bakrecept, layouten eller något annat....





Skulle verkligen uppskatta om ni vill dela med er!!

















För rättvisans skull så tänkte jag också dela med mig av lite "värdelöst vetande" om mig själv:




♦ Min absoluta favoritfärg är Rosa, länge försökte jag förneka det......


♦ Mitt bästa Tv minne från jag var liten är Lilla Huset På Prärien.


♦Min första stora kärlek var Richard Herrey, jag och min kusin satt på vårt rum i sommarstugan och grät den dagen vi fick reda på att han gift sig......då var jag 11 år.



♦ Jag har tre bröder och två systrar.



♦Mitt drömresemål är "The Big Apple" New York!
Och när jag väl kommer dit så SKA jag bo på Waldorf Astoria....



♦Jag träffade Peter på bussen....det var han som körde!



♦Spaghetti och Köttfärssås är min älsklingsrätt!! :P



♦Klarar inte av karuseller....blev nästan åksjuk i somras när jag åkte med Mollie i barnkarusellen!



♦Behöver glasögon NU, men vägrar inse det...



♦I skafferiet finns det alltid oliver och pasta!!



♦Min idol i köket är (och det är hårfint) Jan-Boris Möller!!
Tyvärr är han inte så "synlig" längre men jag älskade hans program "Här är ditt kylskåp"i SVT.
Har även lagat mat tillsammans med honom på en kvällskurs och det var ett minne för livet!
Han har sån otrolig utstrålning och hade mycket intressant att berätta.
På andra plats kommer Jamie Oliver.....tack vare hans okomplicerade matlagning!



♦I matväg HATAR jag lever och annan inälvsmat, fisk med ben och renskav!!



♦Pedant i köket!



♦Har sett Casper i Arvingarna i bara kalsongerna......



♦Morgonpigg och extremt kvällstrött!
Somnar nästan alltid när jag nattar Mollie......



♦Älskar att gå på Loppis och fynda fint kaffeporslin, uppläggningsfat m.m......
Till Peters stora oro, då vi inte får plats med mer i skåpen.



♦Kör mest en blå Renault Megane. Får ibland "låna" vår andra bil av Peter. En vinröd V70.




♦Fram tills för ett par år sedan vägrade jag ha cykelkorg på cykeln.....Tyckte det var tantigt!




♦Fyller 35 inom två veckor.....




♦Har två proppfulla lådor med julgranskulor...kan inte hejda mig och måste köpa nya varje år!




♦Blir manisk när jag ser bubbelplast och ger mig inte förrän jag tryckt hål på alla!




♦Dricker alltid vatten till maten!




♦Plats jag vill återvända till.....Underbara stranden Porto Katsiki på Lefkas i Grekland!









                
                                
Waldorf astoria i New York!             Rosa....fint!!




                                         

Fina kaffekoppar gillar jag!                       












Paradisstrand i Grekland.........Porto Katsiki på Lefkas!













Avslutar med en bild på favoriträtten nr 1.............







Än en gång ett stort tack till alla mina besökare!

Det är ni som gör detta så kul. :D :D :D




Kommentarer
Postat av: Eva-Stina

Hej! Jag följer din blogg via bloglovin' och läser alla dina inlägg. Jag har olika kategorier av bloggarna jag följer, en del hör till läsa-ibland-kategorin och andra hör till läser-alltid-kategorin och din tillhör den sistnämnda :-) Du har så ärliga, glada och inspirerande inlägg så det går inte att låta bli att älska dem! Äkta matglädje helt enkelt.



Jag då. Jag är 27 år, bor just nu i Umeå där jag läser på restauranghögskolan och gastronomiprogrammet. Till veckan ska vi i köksgruppen ansvara för EU-middagar med ministrar i mängder och jag är grymt nervös! När jag är klar hoppas jag att jag får ett bra jobb och en boplats längre söderut. En pojkvän vore inte heller fel eftersom jag är singel :-) Jag, precis som du, har numera erkänt min passion för färgen rosa och lärt mig att leva med den. Det är underbart :-)



Jag kan inte säga exakt hur jag hittade din blogg, men jag söker ständigt efter matrelaterade bloggar eftersom mat och matlagning är mitt stora intresse, så det var nog under en bloggletar-dag som jag hittade hit.



Tycker inte du behöver förändra något, för det är just för att bloggen är som den är som gör att jag gillar den så mycket. Men jag ska erkänna att jag gillar allra bäst när du lägger upp bilder och recept på någon smaskig kaka eller efterrätt.. ;-)



Tack för en superbra blogg!

2009-10-09 @ 10:00:21
URL: http://finnsdetmer.wordpress.com
Postat av: emman

Hej!

Jag presenterar mig lite kort. Jag heter Emma, bor och studerar i Uppsala. Läser till idrott och svenska lärare, har ett år kvar till jag är helt klar :)

hittade hit genom en annan matblogg tror jag...Jag tycker att du har en massa fantastiska recept och jag har redan testat att tillaga några av dem.

2009-10-09 @ 10:13:35
Postat av: Jenny

Hej Åsa !

Jag heter Jenny och är din syster.

Jag är 30 år och jättegammal :P

Jag är utbildad florist men arbetslös.

Jag har en Ellen som fyller 11år 6 dagar efter dig.

Jag har en fästman som är mycket ung och naiv men trots detta älskar jag honom ändå.

Min favoritfärg är röd.

Min favorit rätt som jag lagar är potatisgratäng med inbakad kassler. Min favoriträtt som du lagar/lagat är Pasta Carbonara och Cheesecake.



Jag är en bloggoman som läser MINST 10 olika bloggar varje dag.

Din blogg kikar jag in på dels för att se hur det går för dig och för att nalla alla recept på saker du har bjudit på.



När det gäller förändring så är det alltid bra att byta utseende då och då så det känns fräscht.

2009-10-09 @ 12:13:28
Postat av: Ullis i Jämtland

Halloj!! Ullis från Östersund här, 40 år gammal, sambo, 2 st döttrar 14 och 11 år, jag trivs jättebra här hos dej, en nackdel..det är dina bakrecept!! jag skulle ju sluta med kakor, men det går ju inte när man är här inne och kollar =) jag "halkade" nog bara in på din sida från en annan, och nu är jag in här och kollar så gott som varje dag! Tycker inte att du skall ändra något. Ha en riktigt trevlig helg!!!

2009-10-09 @ 12:22:04
Postat av: E M E L I E & L I S A - VÅRT LIV I EN LITEN 1:A!

Hej, jag heter Emelie och följer oxå din blogg via bloglovin' så jag läser alla dina inlägg när de kommer upp :) Är 20 år, bor i Stockholm, älskar att laga mat/baka, jobbar på café och tycker om matbloggar helt enkelt, vet dock itne hur jag hittade hit!

2009-10-09 @ 15:02:44
URL: http://skeppargatan.blogg.se/
Postat av: Githan

Hej Åsa. Jag heter Gith är 55 år och bor i Västervik. Jag har 4 söner 19-37 år och 6 barnbarn 2-20 år. Jag känner mig rik med alla ungar omkring mig. Jag arbetar på förskola. På fritiden tränar jag ganska mycket, spinning och bodypump blir det mest. Jag tar ofta lååånga promenader med min hund, en vit Golden Retriver. Jag är sambo med Kalle.

Din underbart fina och "goda" matblogg hittade jag genom ViktKlubb (aftonbladet). Någon medlem där tipsade om den och sedan dess följer jag den varje dag.

Just nu älskar jag färgen Grön. Jag kör en Volvo 855 kombi som är svart. Älskar all sorts musik utom dansband. Jag försöker äta nyttigt eftersom jag har, eller snarare hade, ett gäng kilon för mycket. Dom, ca 30 st, har jag lyckats bli av med med stöd av VK:s alla underbara medlemmar. Men jättejobbet har jag ju gjort själv :)

Det var lite om mig. Ha det bra du och din familj. Kram!

2009-10-09 @ 15:10:35
Postat av: Frida

Jag heter Frida, har följt din blogg sedan Juli, då jag blev bjuden på kladdkaka med vit choklad ovanpå an Anette (som var med i din mammagrupp, min svägerska). Älskar vit choklad. HAr idag bakat chokladmuffins med dumle i och vit choklad ovanpå.Mumsigt värre! Jag har två kräsna barn (tvillingar). Annars vet jag inte vad som kan vara intressant om mig...

2009-10-09 @ 15:19:50
URL: http://fridala.blogspot.com
Postat av: Anonym

BLOGGVÄRLDENS MEST MUSIKFYLLDA BLOGG ÄR NU IGÅNG! KIKA IN OCH LYSSNA PÅ ALL GRYM MUSIK SAMT REMIXER SOM DET BJUDS PÅ!

http://ceciliesjostrand.blogg.se

http://ceciliesjostrand.blogg.se

http://ceciliesjostrand.blogg.se

2009-10-09 @ 15:28:42
Postat av: Tina

Hej

Jag hittade din sida genom tips från min brors tjej Christina, Tovas mamma. Har sedan dess besökt din sida ofta, testat olika recept, sjömansfärsen är supergod (även att jag skippar morötterna och tar några extra potatis istället)...

Jag är snart 42 år, bor mitt i det mörka småland men kommer från metropolen Hyllinge... saknar havet och de öppna landskapen även att det är mysigt att sitta mitt i vintern med massor av snö utanför, dricka varm choklad och titta på rådjuren som tuggar överblivna äpplen utanför köksfönstret...

Jag har två tonårsgrabbar som äter som hästar, tre liter mjölk om dagen, ett paket flingor och en limpa bröd går lätt åt i det här hushållet... bägge två går på högstadiet och är i den åldern att man visst måste tycka skolmaten är skit...

Har en bortskämd katt, röd och vit - långhårig sak som kastar sig över den mat som finns framme, sitter man framför TVn en kväll och tror man ska mysa med nåt gott och har glömt nåt i köket måste man antingen bära med sig all mat eller katten när man går för att hämta det glömda...

Sist men inte minst måste jag nämna min favoriträtt... plommonspäckad grishals med sås och potatis (helst mammas, min blir aldrig lika god)...

/Tina

2009-10-09 @ 20:02:19
Postat av: Lisi

Hej!

Jag heter Liselotte och kommer från Dalarna.Här bor jag med sambo och två barn (2 år och 7 månader gamla) Jag hittade din blogg då jag googlade nåt recept och fastnade direkt för din härliga sida!

Vi har lika smak i bakning och matlagning och det är alltid lika spännande att se vad du skrivit för nya recept.

Keep up the good work ;)

2009-10-09 @ 22:09:24
URL: http://stoltnyblivenmamma.blogspot.com
Postat av: jessica

Hejhej!

Mitt namn är jessica, bor i en stad i Skåne som heter Kristianstad. Bor med sambo och min 9 månaders bäbis som heter Molly. Kommer inte riktigt ihåg hur jag hamnade på din mysiga blogg med superbra och goda recept, tror det var genom en annan blogg, minnet är kort ibland ;-)...

Ha en bra kväll :-)

2009-10-10 @ 17:56:08
Postat av: Katarina

Hej! Jag heter Katarina och bor i Luleå. Hittade din blogg via en annan matblogg. Tycker inte du behöver förändrag något på din blogg.

2009-10-10 @ 18:56:24
Postat av: Git

Hej!

Jag heter Git är 41 år och bor i Åkarp med min man och vår 6-åriga son.

Älskar att laga mat och framför allt att baka, både kakor och matbröd.Min mamma var kokerska och jag har 2 brorsönder som jobbar som kockar. Så här har det alltid handlat mycket om mat och bakning!

Hittade din sidan när jag letade recept en gång för längesedan. Läser den ganska så ofta, och får en hel del inspiration!

Ha en trevlig helg! :)

2009-10-10 @ 19:03:09
Postat av: Anna/Frostrosor

Hej Åsa! Jag heter Anna och driver matbloggen Frostrosor och vi brukar titta in hos varandra då och då. Jag läser din blogg flera gånger i veckan och tycker om att du lagar opretantiös mat, sånt som de flesta kan klara av att laga men med intressanta nya infallsvinklar. Dina inlägg är härligt målande och gör maten rättvisa! Jag tycker också att det är trevligt att få se lite bilder på din söta dotter då och då. De av dina rätter som jag har lagat (vad jag kommer ihåg) är mandelfisken och frikadellerna/köttbullarna i tomatsås. Bägge blev mumsiga!

Vi liknar varandra på dessa punkter: Jag skulle också behöva glasögon, äger på tok för mycket julsaker och dricker vatten till maten!

Annat onödig vetande: Jag vet var Mr Herrey bor ;-), träffade min man på nätet och när jag var liten var min favoriträtt spagetti och köttfärssås!

2009-10-10 @ 22:49:52
URL: http://frostrosor.blogspot.com
Postat av: Therese

Hej!



Jag heter Therese, är 18 år och bor ganska högt upp i vårt avlånga land. Jag håller på att utbilda mig till plåtslagare men tycker det är jätteskoj att baka. Det uppskattas på praktiken ;) Hittade nog din blogg genom någon annan matblogg. Har hunnit med att testa två olika småkakor men planerar att inom några timmar testa även de tvåfärgade syltsnittarna. Det är otroligt inspirerande att läsa din blogg och se bilderna, vilket gör att jag nog är inne på den här sidan minst en gång varje dag! I övritgt så tränar och tävlar jag i luftgevär och gillar att rita och hålla på med annat pyssel. Fortsätt på samma sätt som nu, gärna med ännu mer recept :)

2009-10-11 @ 10:04:48
URL: http://jordgubbskaramell.blogg.se/
Postat av: kakka

hej...Jag heter annika o kallas för kakka av mina 7 dagbarn, jobbar som kommunal dbv sedan 28 år bor i Östergötland o är 54 år , gift med samma man i 35 år o har inte ångrat mitt val en dag, vare sig det gäller gubbe el jobb.Mitt stora intresse förutom barn är matlagning o bakning...älskar att läsa din blogg som inspirerar mig så mkt, har gjort många av dina recept, senast igår nougatgömmorna o en äppelkaka mums, tänker göra tortellinisoppan i veckan ...få se om den passar mitt gäng hälsn kakka

2009-10-11 @ 11:25:31
Postat av: kakka igen....

Glömde ju säga att vi har 3 biologiska barn ,5 barnbarn 2 fosterkillar som bott hos oss i 10 år, en adopterad tjej som är aupair just nu, o din blogg hittade jag för att dottern sa : den här bloggen måste du kolla mamma... lydig somm jag är....jag är fast.. kollar flera gånger i veckan, din lilla tjej är bara såååå söt..

2009-10-11 @ 11:29:30
Postat av: Idodido

Hej! Din blogg var en av de första matbloggarna som jag besökte och sen dess är jag fast. Vi verkar ha liknande smak vad gäller både mat och kakor och jag har även hunnit testa en del av din grejer bland annat din laxgryta med mango chutney, himmelskt god! Jag är för tillfället mammaledig med vår femmånaders son och när han sover lagar jag mat/kakor, tänker på mat/kakor eller läser om mat/kakor. Sedan en tid tillbaka skriver jag även om mat/kakor. =)

Fortsätt som du gör, jag kommer att fortsätta att följa dig!

2009-10-11 @ 13:30:56
URL: http://hemmahosidodido.blogspot.com/
Postat av: Christel Hansson

Detta är Åsas andra syster.Jag är storm förtjust i min systers blogg,inte bara för att det är min syster.Utan det är en enkel Blogg och lätt att hitta bland recepten,Och jag har ju den fördelen att jag får smaka på hennes goda mat/kakor.Men vi är inte överrens om olivernajag gillar inte oliver medan Åsa och Peter o Mollie älskar det.Nu ska jag berätta om mej själv.Jag är tio år äldre än Åsa,så jag passade min syster mycket när hon var liten.Jag har själv 4 barn,två utflugna och två som bor hemma.jag jobbar på en mindre pub/Resturang.Jag älskar svart-brunt o cafelatte färg.Tror faktiskt att vi har fått vårt intresse för mat från vår kära moder som är en jätte duktig kokerska o kallskänka.Så där måste vi tacka vår moder för det...

2009-10-11 @ 13:42:34
Postat av: Allice

Hej Åsa, 1st arbetskamrat här. Som vanligt på dín sida ser allt gott ut. Tyvärr lyckas jag ju inte så bra alltid. Allt kan ju inte slängas i en skål och vispas ihop. Fortsätt att fresta och inspirera oss.

2009-10-11 @ 15:25:29
Postat av: Emmas Kök

Emma heter jag vilket du kanske förstår utifrån min blogg :) Jag är 22 år och är för tillfället i Frankrike på en utbytestermin. Annars befinner jag mig i Uppsala. Hittade din blogg på matbloggstoppen :)

2009-10-11 @ 18:16:48
URL: http://www.emmaskök.se
Postat av: Elin

Elin heter jag och är 23 år, bor själv så det här med vardagsmaten är ju inte alltid det roligaste. Men jag älskar att laga mat och baka om jag har någon att bjuda det på, vilket jag dom flesta dagarna lyckas skaffa mig. Jag tycker din blogg är jättebra för att jag hittar inspiration till både det där lite mindre roliga vardagslagandet men även till mer speciella tillfällen. Jag hittade din blogg genom blogglovin om jag inte minns fel och eftersom jag har koll på dig där läser jag så fort du lägger upp något nytt. Recepten är väldigt bra och jag älskar att du förutom bara bild på det färdiga resultatet brukar ha bilder som illustrerar resans gång! Superbra! Om jag ska säga något tips för hur jag tycker du kan förbättra bloggen är det om layouten. Baksidan och headern (heter det så?) tycker jag är fina men jag tycker texten blir lite spretig, mest på grund av att det är stora luckor mellan styckena. Jag tror även att om du testade något annat teckensnitt och annan textfärg så skulle det kunna bli ett lyft. Tack för en superbra blogg!

2009-10-11 @ 18:40:41
Postat av: Sara

Hej Åsa!

Jag heter Sara och läser din blogg så gott som varje dag för att få inspiration till kvällens middag. Jag fick tipset om din blogg via din syster Christel. Jag bor på Gunnesbo med min sambo Mats Ola och vår lille son Rasmus på 7månader. Jag har vetet vilka du och din sambo Peter är länge eftersom ni fick polerat er bil av en som heter Micke som jobba ett tag på Connex och en annan stund i tvätten på Gastelyckan när stadsbussarna befann sig där. =) Men den där Micke var jag ihopa med ett tag. Jag bodde innan huset bredvid er när ni bodde på Linero. När jag bodde på Linero beundra jag alltid era fönster det alltid var så fint i dom.. När Christel berätta att du var hennes syster.. Blev jag helt paff!! Men kom då underfull med att världen är EXTREMT liten.. =) Jag är utbildad barnskötare (men vill inte jobba inom det) Sen är jag även utbildad som fritidsledare. Det vill jag däremot jobba inom men tyvärr finns det inga jobb inom det just nu... Just nu ör jag mammaledig men försöker att jobba lite extra när Mats Ola är ledig mitt i veckan. Då jobbar jag i storkök/skolor. Har jobbat i olika storkök och skolor i Lund nu i 2½år.

Hoppas på att få mer inspiration genom din blogg! Tack för en toppen bra och enkel blogg!!!

2009-10-11 @ 18:55:12
URL: http://saralillan.blogg.se/
Postat av: Erica

1. Berätta lite kort om dig själv, var du bor, ålder, barn eller inte barn.....vad som helst.

Du väljer själv!



Erica, 29 år, 2 barn. Älskar recept och skulle nog kunna kolla mig receptnööörd



2. Hur hittade du min blogg?

Hur ofta läser du den?

jag hittade den via en annan blogg minns ej vilken, tror nadjas kitchen



3. Är det något DU tycker jag kan göra för att förbättra min blogg?

Tex: mer eller mindre bakrecept, layouten eller något annat....



Inte så stora bilder, men jag gillar din blogg och dina fina och enkla och GODA recept !!! Läser den minst en gång i veckan ;)

2009-10-11 @ 22:21:40
Postat av: Anonym

Hej Jag heter Mia och är 45 år,bor i Blekinge tillsammans med man och fyra barn. Tycker att din blogg är jättebra, följer den varje vecka den inbakade pizzan är en populär rätt i familjen.Dina bilder du lägger in gör att man vill börja baka och laga mat direkt, hittade din blogg genom alltomforaldrar.Ha en bra dag Mia

2009-10-12 @ 11:00:32
Postat av: Vickan

Hej!

Vickan heter jag och jag störtgillar din blogg!

Du skänker så mkt inspiration och mat/bak glädje!

Jag är 28 år och bor med sambo,2åring och bebis i magen i norra Västmanland.

Hittade hit via en annan blogg,men minns ej vilken.

Ha det så bra!

/Vickan

2009-10-12 @ 17:05:48
URL: http://vickanpalandet.blogspot.com
Postat av: Kryddburken

Hihi va roligt att läsa! En blogg man ofta följer är alltid roligt att lära känna lite mer! Du vet ju vem jag är men jag svarar iallfall! Och jag måste instämma med bubbelplasten! :-)



1) Tilltalas Linda eller Li, fyller 31 år på söndag den 18:e, bor på landet i rött hus på Öland med man & våra två barn, 7 & 9år! Kryddburken är min matblogg och jag älskar allt som har med mat att göra! Laga, läsa, äta, fotografera och fantisera! Jobbar inom vård/LSS i ett privat familjeföretag. Är en hemma-pysslare, men drar gärna på mig boots och prickig klänning och åker en sväng i Cadillcen när vårkänslorna slår till! Är en norrlänning i blodet och får ofta lappsjuka och vill vara en ensamvarg, sitta på ett bergsklippa under månen och dingla med benen och bara vara "jag" för en liten stund! Är en glad & positiv själ som dock har extrem städnoja och lider av pedantiska egenskaper i rakt nedstigande led från min far som är general inom militären!



2) Det var nog du som hittade MIG! Sen hittade jag DIG! :-)



3) Har inget att klaga på! Allt är fint, stilrent, lättläst & tjusiga bilder! Extra roligt att se lite andra bilder som på Mollie tex. och inredning! Du är superduktig!



2009-10-13 @ 16:58:07
URL: http://kryddburken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS