') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

1:A ADVENT IDAG!


Jag blev väckt tidigt av Mollie imorse, och efter en stund förstod jag att det var lönlöst att få henne att somna om.
Bara att stiga upp.....
Men så mysigt det var att tända adventsbelysningen i fönstren!!
Det är verkligen något visst med första morgonen....
Vi (eller rättare sagt Peter)var så flitiga att vi satte upp alla ljusstakar m.m igår.











Idag stundar bak av Fantastiskt god Saffranskaka som ska avnjutas i kväll tillsammans med årets första glögg. :P
Men först blir det Julmarknad!











Nu i veckan fick jag hem en Allerum Präst Julost från Skånemejerier.
Tack för det!
Har inte hunnit prova den än.....
I leveransen fanns ett spännande recept som jag tänkte testa.
Omdöme kommer snarast!








Julosten kom i en jättefin förpackning och Mollie var väldigt ivrig att öppna!












 Årets PrästJulost Från Skånemejerier är lagrad i 12 månader.

 Den är klädd i fint juligt fodral.











Är det fler som ska på julmarknad/julskyltning idag?

Ha en riktigt mysig 1:a advent!!



Kommentarer
Postat av: Anna/Frostrosor

Trevlig första advent! Vi ska iväg på Trosa Julmarknad och därefter blir det julbord på Bomans. Här blev det bak av saffranskaka igår, mmmm så gott!

2009-11-29 @ 08:41:20
URL: http://frostrosor.blogspot.com
Postat av: Helena - Bara en kaka till

Mollie är så söt!! Här har det också varit julmarknad, på Kalmar Slott. Som vanligt handlade jag alldeles för mycket... Och bara ätbara saker, så klart! :-)

2009-11-30 @ 08:44:19
URL: http://www.baraenkakatill.se
Postat av: Anonym

ja nu äntligen är det igång på riktigt :)

Det är bara snön som fattas :)

2009-11-30 @ 11:41:58
URL: http:// www.helenaljunggren.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS