') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

KEBABGRYTA!!


Här kommer ett riktigt gott recept!!Jag kan dock inte ta åt mig äran av det
utan jag har "snott" det från Hallon och blåbär. En matblogg jag brukar läsa.

Och det var verkligen jättegott!! Kul att kunna variera kebabsplit.
Lite avvek jag från originalreceptet,en ful ovana jag har att aldrig kunna följa ett
recept till punkt! :)





Den här rätten kommer jag absolut göra fler gånger!



Det här hade jag i:

4 pers

400g kebabsplitt
2 hackade gula lökar
1 vitlöksklyfta
6 stora skivade champinjoner
1 strimlad orange paprika
1 burk krossade tomater
5 dl matlagningsgrädde
1 köttbuljongtärning
2 msk kebabkrydda
salt,peppar

Så här gör du:

Fräs lök,champinjoner,paprika och kebabsplitt i lite smör i en stekpanna
tills det fått fin färg.
Tillsätt tomater,grädde, buljongtärning och kryddor.
Pressa i vitlöken.Låt koka upp o puttra tills allt är genomvarmt c:a 10 min.





Härliga dofter sprider sig i köket.....



Servera grytan med ris och en god sallad!


Smaklig måltid!:P




Kommentarer
Postat av: Christel

Mmm.Den var jättegod.Man fick ju äran att bli bjuden på den.Tack för en trevlig kväll syster.Denna kebabgryta kommer jag att göra,helt klart.Tycker att ni andra ska prova på den med,för ni lär inte bli besvikna.

Vill skicka många pussar till lilla älskade Mollie med.Ni ska veta att ni har en helt underbar dotter :)

2009-03-08 @ 23:04:11
Postat av: I Nadjas kök

Så gott med kebabgryta. Tack för tipset.



Hälsningar Nadja

2009-03-09 @ 07:23:03
URL: http://nadjasculiness.wordpress.com
Postat av: Karin

Wow! Det här ser jättegott ut! Och vilken trevlig blogg du har! Jag återkommer gärna! :)

2009-03-09 @ 17:28:19
URL: http://smakakarin.blogspot.com
Postat av: Ulrica

Om jag säger så här: Jag är redan hungrig! Jättefin blogg, fina bilder och ja, jag lägger dig bland mina favoriter för jag kommer helt säkert prova på några av dina recept :)

2009-03-10 @ 08:05:50
URL: http://mamaauroras.blogg.se/
Postat av: Unga Morsan

Jag såg också det receptet, så otroligt gott med kebabgryta! Jag måste testa det snart igen, var så längesen nu..! :)

2009-03-10 @ 22:43:22
URL: http://ungamorsan91.wordpress.com
Postat av: Christina

Detta hade vi till middag ikväll. Riktigt gott!

2009-03-11 @ 18:25:52
Postat av: Åsa/ensidamedmat

Tack för alla snälla kommentarer!



Christina, vad kul att du testar så många recept!!:)



Ha det så bra /Åsa.

2009-03-11 @ 18:43:35
URL: http://www.ensidamedmat.se
Postat av: Christina

Din blogg har verkligen gett mig ny inspiration i köket! Så jag kommer fortsätta att laga dina recept! :-)

2009-03-12 @ 10:15:26
Postat av: Anneli Waldeblad

Åh, vilken underbar sida.....Jag lägger till dig i mina favoriter!!!

Många härliga recept..........

På onsdag ska jag göra kebabgrytan......TACK!!!

2010-03-08 @ 17:09:26
Postat av: Nicklas

Kanongod!! :)

2010-08-11 @ 14:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS