') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

ANANAS OCH KOKOSKAKA!


Kombinationen av ananas och kokos är ju oslagbar!!
Dessutom går den att variera i all oändlighet...
Den här kakan innehåller väldigt lite fett men blir ändå riktigt saftig!!
Kakan ska gräddas i två omgångar. Först sockerkakan och sedan
med glasyren.
Kul kaka att bjuda på när det är kalas eller något annat festligt tillfälle.




Mmmmmm.....:P



Det här behöver du:

2 ägg
2 ½ dl socker
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1½ dl kallt vatten
1 brk krossad ananas c:a 560 g (med spad) Tar man mer  blir kakan saftigare.


Glasyr:

4 msk smör
2 dl socker
2 ägg
3 dl kokosflingor
4 msk vaniljsocker

Gör så här:

Sätt ugnen på 200 grader.Smörj och bröa en form med löstagbar botten.
Vispa ägg och socker riktigt pösigt.
Blanda mjöl och bakpulver och rör ner det i smeten.Tillsätt  vattnet och rör till en jämn smet.
Häll smeten i formen och grädda nederst i ugnen ca 20 min.

Låt ananasen rinna av i en sil.
Blanda alla ingredienser till glasyren och låt den sjuda upp men inte koka.
Bred ananasen över kakan och till sist glasyren.
Fortsätt gräddningen ca 15 min tills kokostäcket fått fin färg.

Lite extra festligt blir det med vispad grädde till....!




Kommentarer
Postat av: Marias Kakburk

Tack, va roligt att höra:)!

Postat av: Karin W

Det där var ett helt nytt recept för mig, ska testa det framöver för jag gillar både ananas och kokos. Ibland blir jag (bara tillfälligt)trött på allt jag bakar med choklad!

Ha det fint Åsa!

2009-03-10 @ 22:27:33
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken fin blogg du har! Massa mumsigt! Denna ananaskaka var ny för mig, måste testas! Själv kombinerade jag ananas och svartpeppar i helgen, till kladdkaka. Supersmarrigt det också!

2009-03-11 @ 00:54:49
URL: http://frostrosor.blogspot.com
Postat av: mie

BARA ETT TIPS



Sugen på att få gratis presentkort rätt ner i brevlådan på en valfri butik? Det finns en ny sida som är mycket lättare att samla ihop presentkort på, man behöver inte alls ha lika många poäng för att få hem presentkort som på övriga sådana sidor (till exempel gratisbio, gratisklader , gratismakeup, gratismode osv)



Passa på att bli medlem nu, sidan har knappt några medlemmar vilket gör det mycket lättare för dig att få flera presentkort.



Bli medlem här: http://www.freestreet.se/?r=87

2009-03-11 @ 00:59:55
URL: http://memie.blogg.se/
Postat av: I Nadjas kök

Men gud så gott. Jag har en ananaspaj som liknar denna och den e supergod. Ditt recept måste jag absolut prova. Att den innehåller lite fett är ett stort plus :D .



Ha det gott!

Nadja

2009-03-11 @ 08:26:05
URL: http://nadjasculiness.wordpress.com
Postat av: Ninni

Åh det där lät ju hur gott som helst! Hoppas jag får skriva av receptet, det måste prövas...

Ha en fin dag! /turtle/Ninni

2009-03-11 @ 12:39:34
URL: http://ninnih.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS