') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

SOMRIG INBAKAD KASSLER MED SENAP OCH OST!


Ibland får grillen vila lite så här mitt i sommaren....hur gott det än är, så kan det behövas en grillpaus.
Jag gjorde då en i mitt tycke somrig variant av kassler.
Jag skårade den och fyllde med skivor av prästost,sedan ringlade jag mild senap över.
Svepte om smördeg och kryddade med lite timjan.
Till det hade vi nypotatis och en kall sås med tre sorters lök.
Gott,gott,gott! :P





Sommarfräsch mat!





Jag har inga exakta mängder eftersom jag  glömde att skriva ner det.
Men det här behöver du:




*Benfri kassler (räkna 100-200 g per person)
* Färsk eller fryst smördeg på rulle
* Nägra skivor prästost (eller annan lagrad ost)
*Mild senap
*Uppvispat ägg till pensling




Gör så här:







Rulla ut smördegen och lägg kasslerbiten mitt på.
Det måste räcka så att du kan svepa om hela kasslern.
Skåra kasslern som på bilden.
Tryck ner ostskivor i skårorna.
Ringla senap ovanpå kasslern efter behag.







Svep om smördegen och pensla med uppvispat ägg.
Strö lite timjan ovanpå.







Grädda i 175º i 20-25 min eller tills smördegen fått fin färg och kasslern är genomvarm



Servera med en kall sås,sallad och kokt nypotatis!

Receptet på min kalla sås kommer inom kort....







Vilken sommarvärme vi har!! Helt underbart,men ibland måste man få gå in och pausa lite......







Mollie sitter och svalkar sig och kollar på Dora ......






Varma hälsningar Åsa! :D




Kommentarer
Postat av: Jessica

Håller helt med dig att ibland måste grillen vila. Din kassler ser ut att vara ett utmärkt alternativ till grillmaten. Både ser och låter läcker.

2009-07-02 @ 22:32:28
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Sandra drömkaka

Såg ut som en riktigt god inbakning det där!!! :)

Hoppas du haft en härlig fredag!

2009-07-03 @ 22:30:28
URL: http://dromkaka.blogg.se/
Postat av: angelicato

påhittigt =P fränt om någon inte vet att det är kött inuti utan tror det är gott bröd ;D Smakar säkert mums ! ^^

2010-07-08 @ 02:04:57
URL: http://angelicato.se
Postat av: byncwrowlyhob

www.ninelirowaytu.blogspot.соm - EnSidaMedMat -


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS