') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

NY KRYDDA TESTAD!!!


I min sändning från TOJA IMPORT fanns även denna krydda med.
Jag har sett den tidigare på bl.a City Gross men inte blivit färdig att köpa den.
Jag har en viss tendens att köpa på mig en massa kryddor som jag sedan får slänga för att dom blivit för gamla......
Men nu har jag testat den när vi grillade kycklingfilé häromdagen och den var mycket god!
Rekommenderas verkligen!!









Det här innehåller den: Finsalt,lökpulver,chilipulver,brunt socker,rökt paprika,korianderfrön,rostade vitlöksflarn,senapspulver,persilja,tomatpulver,röksmak,citronsyra,basilika och oregano.
Stort plus alltså för att den inte innehåller någon glutamat eller andra "konstigheter" !!





Jag gjorde som så att jag kryddade kycklingfilérna ordentligt med kryddan och gned in lite.
Sedan penslade jag på kallpressad rapsolja.
Så fick det stå ett par timmar.
Det blev mycket gott och jag kommer nog använda upp denna ganska snart... :)







Krydda rejält och pensla på olja och låt stå i ett par timmar.....













Sååååå gott!!



Någon som har en god krydda att tipsa om?


Nu ska jag ut svettas i högsommarvärmen!! :p













Kommentarer
Postat av: Jenny

Såg att du hade ringt idag, fattar inet varför vi inte hört det.

Jag tror effekterna kom idag, extrem huvudvärk, ändå dricker jag som ett såll.

Men jag var helt slut när vi kom hem igår men var ändå tvungen att städa, men ställde mig sen i en iskall !! dusch, det var härligt, klibbigheten försvann då, ändå till jag fick gå ut med hunden.

Vist ska det vara varmt men detta är ju överdrivet !!

2009-07-02 @ 13:22:56
URL: http://beingfamous.blogg.se/
Postat av: Marie

Vad kul med tips på en ny krydda!

Ser ju jättegott ut,ska kika efter den i affären.

2009-07-02 @ 15:42:58
Postat av: Nathalie

Den där ska jag nog leta efter! ;D

2009-07-02 @ 21:28:55
URL: http://nat0.se
Postat av: Emilies Skafferi

Denna krydda har jag aldrig sett, men det låter som en god grill-krydda.

2009-07-02 @ 23:18:18
URL: http://emiliesskafferi.blogg.se/
Postat av: I Nadjas kök

Jag är också en som handlar på mig många kryddor, har ett helt uppsjö av kryddor. Men jag tycker det är bara skoj och testa sig fram och prova nya smaker.



Ha det fint i helgen,

Nadja

2009-07-03 @ 09:04:09
URL: http://www.nadjaskitchen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS