') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

MUFFINS MED VANILJ, KOKOS OCH LIME!


Nu är vi hemma igen från Ronneby brunn.
Det har varit jättetrevligt!!
Jag stod dock för en dramatisk avslutning på hotellet.....
Vi var precis på väg ut med väskor och allt och jag gick sist,då tappade jag min ena väska och jag böjer mig ner för att ta upp den och då går den automatiska dörren igen.
Jag får handtaget mitt uppe i huvudet och ser bokstavligen stjärnor!!
Fyyyy så ont det gjorde!! Kände med handen och den blev helt röd av blod.
Efter ett snabbt ingripande av min kära reskamrat Allice och hennes dotter stoppades blödningen ganska snabbt.
Och efter att ambulanspersonal tittat på det och sagt att det inte behövde sys åkte vi hem.
Vilken final på en toppenhelg....;)




Bjuder nu på ett snabbt och lättlagat recept...:
Jag kom på mig med att jag har bakat en hel del med kokos på sistone.....
Men det är ju så gott!
På sommaren är jag mest sugen på bakverk med friska fräscha smaker.
I den kategorin passar dessa muffinsen in!
"Vanliga hederliga" muffins med mycket smak.











Det här behöver du till 10-12 muffins:





150 g rumsvarmt smör
1 ½ dl strösocker
2 ägg
saft och rivet skal av 1-1½ lime (beror på hur stora dom är)
2 dl vetemjöl
3 dl kokosflingor
1 msk vaniljsocker eller 1 tsk vaniljpulver
1 tsk bakpulver







Gör så här:


Sätt ugnen på 200º

Vispa smör och socker med elvisp till en vit och porös massa.
Tillsätt äggen ett i taget och vispa däremellan kraftigt.
Häll i skal och saft av limefrukten.
Blanda mjöl,kokosflingor,vaniljsocker och bakpulver och vänd ner i smeten.
Blanda ordentligt och klicka sedan ut i formarna så att dom fylls till ¾.

Grädda i nedre delen av ugnen i ca 15 min.










                                     





                   











Otroligt saftiga blir dessa godsakerna!!  :P







Samma dag som jag bakade muffins gjorde jag även en ny sats av Morotsbullarna efter önskemål från Peter.
Denna gången blev det grovrivna morötter i istället för finrivna och det blev lika bra.....!








En liten smakbit........





Ha det så bra alla !!!








Kommentarer
Postat av: Allice

Återigen tack för en rolig helg. Hoppas huvet sitter kvar? Verkar vara ett muffinsrecept som tom jag klarar av. Hanna får hjälpa mig. Höres av...

2009-07-12 @ 22:00:54
Postat av: Anna/Frostrosor

Ojoj vilken avslutning på hotellet! Hur mår du nu?

Vi har också bott på hotell i helgen, har varit på Kolmården. Så skönt att koppla av och ta det lugnt! Mumsiga muffins, lite karibisk kryddning verkar det vara på de!

2009-07-12 @ 23:26:31
URL: http://frostrosor.blogspot.com
Postat av: Sandra drömkaka

Mmm vad saftiga de ser ut!

Jag har bakat en massa senaste dagarna, bland annat cupcakes & två tårtor :)

2009-07-13 @ 17:33:16
URL: http://dromkaka.blogg.se/
Postat av: Pernilla

huu, det där lät läskigt hörru. alltså huvudet, inte muffinsen. de ser hur goda ut som helst :) hoppas huvudet läker fint åt dig!

2009-07-13 @ 19:01:19
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: Christina

Usch, vilken otur! Hoppas allt är bra.

Jag ska snart försöka ta itu med datum för barnens kalas. Har fullt upp hela jämt så tiden räcker inte till...

2009-07-13 @ 21:12:56
Postat av: Anonym

Nu är min nya design fixad och jag hoppas du vill titta in!

Ha en jätte bra dag!

2009-07-13 @ 21:50:01
URL: http://littledessert.blogg.se/
Postat av: åsa - hello sugar!

så mycket gott du bakat! jag älskar kokos så de där kokosmuffinsen skulle vara nåt för mig. :)



ang smak på sugarpaste så tycker jag faktiskt att hallsberga trading har den som smakar bäst. dr oetkers och renshaws smakar inte heller dåligt men bakels är helt klart äcklig och wiltons är inte heller så god. :) i små mängder, typ till blommor känner jag dock ingen större skillnad på smak men gör man något större, t ex täcker en tårta så tycker jag helt klart man ska köra på de som har god smak. :)

2009-07-14 @ 00:25:51
URL: http://hellosugar.se
Postat av: Emilies Skafferi

Oj det var en dramatisk avslutning på den trippen! Hoppas allt gick bra med sig i alla fall. Kokos är ju så gott.

2009-07-14 @ 09:12:33
URL: http://emiliesskafferi.blogg.se/
Postat av: Therese

Herregud vilken avslutning, tur att det inte blev värre i allafall..

Sitter och skriver av receptet på dina morotsbullar dom såg sååå goda ut...

mvh

Postat av: Linda

Bakade dessa muffin idag. De var GRYMT goda och saftiga!!Bakade morotsbullarna igår, även de jätte goda, såklart... Går ofta in och besöker din blogg för att se om det kommit in något smarrigt recept att testa.

2009-07-16 @ 13:12:55
Postat av: Åsa/En Sida Med Mat

Sv Linda:

Vad kul att du testat dessa!

Morotsbullarna är verkligen också en favorit här...

Jätteroligt att du kikar in och kommenterar!



Mvh Åsa!

2009-07-16 @ 17:40:30
URL: http://www.ensidamedmat.se
Postat av: Lina

Låter ljuvligt gott!!!

2009-07-17 @ 21:11:57
URL: http://www.matsaklart.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS