') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

KOKOSKAKA MED VIT CHOKLAD!


Igår kom min syster hit och skulle hjälpa mig med lite "datasaker".
Hon är en hejjare på det! Och det är jag så glad för.... :) .
Som tack bjöd jag henne och hennes familj på denna ljuvliga kaka.
Jag älskar verkligen kokos i kakor,det ger så god smak och det kostar praktiskt taget ingenting!
Kombinationen vit choklad och kokos är verkligen en höjdare.
Kakan serverade jag med vaniljgrädde, nyplockade hallon,röda vinbär och lite smultron...
Gott,gott,gott!










Det här behöver du till ca 10 bitar:



150 g vit choklad
120 g smör
1 ½ dl vetemjöl
100 g florsocker
2 ägg
1 tsk vaniljsocker
150 g kokosflingor
4 msk hett vatten
2 krm salt






Gör så här:




Koka upp vattnet.
Mät upp kokosflingorna i en skål och häll det varma vattnet över.
Låt stå i 5 min, under tiden smälter du chokladen och smöret  i vattenbad eller i microvågsugn.


Blanda sedan ihop alla ingredienserna och häll i en smord och bröad form ca 22Ø.
Grädda kakan i 200º i 11-12 min,låt kakan svalna och och ställ in den i kylen att stelna ett par timmar.

Servera med syrliga bär och vaniljgrädde eller vaniljglass.






                           

Choklad smöret hälls över flingorna, jag "bröade" formen med kokosflingor......






                  

Grädda kakan i 11-12 min i 200º . Färdig!




Grädden jag hade till hade jag smaksatt med mitt vaniljpulver och lite,lite strösocker.
Man kan även ta endast vaniljsocker.










Sommar....   :D !!







Idag åker vi på en lite minisemester till Ronneby Brunn och det ska bli så härligt!!!!










Peter städar bilen inför färden idag.......




Eftersom jag har med min rosa lilla bärbara skönhet så kan jag
ändå bjuda på lite gott i helgen...


Ha det så bra alla!!!




Ronneby, Here we come!!









Kommentarer
Postat av: Sussie

Ha en skön minisemester!!

2009-07-10 @ 09:23:06
Postat av: Jessica

Jisses, vad god och saftig den ser ut.



Hoppas ni får en toppen minisemester och att solen hittar till er!

2009-07-10 @ 09:33:26
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Christel

Ha en härlig helg:)Njut av helgen

2009-07-10 @ 10:39:55
Postat av: matilda

Hejsan hur är det med dig? :) har du bloglovin? :)

2009-07-10 @ 10:51:50
URL: http://matildaabergs.blogg.se/
Postat av: TEEN WEIGHT LOSS

Hej!

Jag driver en nyskapad blogg som handlar om tonåringar som behöver/vill ha hjälp med att gå ner i vikt.

Jag själv är 17 år och lider av 15 kg's övervikt! Jag kämpar hårt och jag vet att jag kommer att se resultat.

Vill du följa med på resan och hjälpas åt eller bara hjälpa till att peppa mig?

Lämna gärna ett spår från dig i min blogg och peppa, peppa, peppa! Jag och många andra behöver det verkligen!



Teen Weight Loss

http://teenweightloss.blogg.se

2009-07-10 @ 10:53:06
URL: http://teenweightloss.blogg.se/
Postat av: vivvi

Min middag blir exotisk kyckling. Recept finns på min blogg.

gottochenkelt.blogg.se

2009-07-10 @ 22:38:54
Postat av: Sandra drömkaka

Måste vara väldans god! & väldigt lik utseende mässigt min favorit ananaspaj, gud så sugen jag blev! Tur jag har kvar tårta i kylen :)

2009-07-13 @ 17:34:58
URL: http://dromkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS