') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

KALL SÅS MED TRE SORTERS LÖK!


Jag gillar verkligen kalla såser!
Kan äta det sommar som vinter.....
Den här såsen gjorde jag till Kasslern och det passade så bra!
Denna skulle även passa bra till lax,speciellt om man tillsatte lite dill....







Det här behöver du:


1 dl äkta majonäs
2-3 dl lätt creme fraiche
ett rejält knippe bladpersilja
ett knippe gräslök
ca 10 cm purjolök
1 rödlök
Salt och peppar




Gör så här:



Blanda majonäs och lätt creme fraiche.
Finhacka persilja,gräslök,purjolök och rödlök.
Rör om så att allt blandas.
Salta och peppra.

Låt stå kallt ,gärna en bra stund så att smakerna "sätter sig".










Härligt kryddgrönt i denna somriga sås!




Phuuuu...så varmt det är idag också.......
Ja,jag vet jag klagar inte.....bara konstaterar fakta ;)





Ha det gott alla i Sommarvärmen!








Kommentarer
Postat av: Therese

Här har vi det lite svalt för tillfället och har varit så ända sen i torsdags tror jag det va..

Man fick lite andrum, men nu får gärna värmen komma tillbaka..

2009-07-04 @ 20:34:07
URL: http://vxlhaxanfranorrland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS