') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

GODASTE "FUSKTÅRTAN" !


Semestern fortsätter med "sådärväder".
Trodde att vi skulle kunna grilla och sitta ute och mysa på kvällarna men det har varit lite för kallt tyvärr.
Igår blev det middag ifrån BUHRES FISK i Kivik. Helt underbar butik och har ni inte varit där så kan jag verkligen rekommendera det!!
Dom har allt möjligt där och jag skulle kunna gå där och vända på varenda burk och flaska i timmar!


Här kommer det sista receptet på godsaker från Mollies kalas....:
Jag kallar  den "fusktårta" eftersom det är mycket färdigköpta ingredienser...
Men så blir det ibland och har man ont om tid så har man...
Ju tidigare man lägger ihop den desto godare blir den!







Ännu ett bakverk från Mollies kalas.....
Så himla gott med olika röda bär på!









Det här behöver du:

Det blir inga exakta mängder på krämen och grädden eftersom jag glömde skriva upp hur mycket som gick åt...
Ni får höfta lite... ;)


1 pkt färdiga tårtbottnar (3-delad)
2 brk (små) krossad ananas
Vaniljkräm som du gör på pulver
Ca 5 dl vispad grädde (skall räcka både till fyllning och dekoration)



Till garnering hade jag:


Jordgubbar
Smultron
Röda vinbär




Gör så här:



Låt ananasen rinna av i ett durkslag litegrann.
Blanda med vispad grädde ,ca 2-3 dl.
Grädden ska bara binda ihop ananasen.
Lägg ut  tårtbotten nr 1 på ett fat och bred på ananasgrädden i ett jämnt lager.
Gör vaniljkräm enligt anvisningarna på paketet.
Skulle tro att det går åt ca 3 dl färdig kräm.....
Lägg på botten nr 2 och bred på vaniljkrämen.
Avsluta med botten nr 3 och täck med vispgrädde.


Garnera med valfria bär eller något annat gott!







Blanda ihop ananasen med den vispade grädden.....










Smaskig vaniljkräm i lagom tjockt lager......










Nu är tårtan färdigfylld och skall "svepas" in i vispad grädde och dekoreras med goda bär......









Färdig!!





Känns som att det här blev ett lite konstigt "recept"....
Jag gillar inte när jag inte kan skriva ut rätt mängder, men hoppas på att ni kan lösa det ändå!!




Det här är en riktig "räddare i nöden" !!!








Här kommer lite bilder från Österlen.....










Jag på Buhres fisk i Kivik....ser ganska nöjd ut!








Igår var vi även i Sandhammaren där det finns en superfin strand!
Hit kommer vi åka fler gånger!!
Och ja,det är jag på bilden.... ;)










Mollie fick helt plötsligt för sig att hon skulle bada när vi var i Kivik.
Så vi hann snabbt få av kläderna innan hon doppade sig.
Hon är som sagt ingen badkruka.....brås nog på mig som hatar "fisljummet" badvatten.
Svalt och skönt ska det vara!! :D










Eftersom vi inte räknat med att hon skulle bada hade vi ingen handduk med oss....
Så det var bara för Peter att offra sin tröja!

Vad gör man inte för de små....?





Det var allt för denna gången!

Ha det så bra alla!














Kommentarer
Postat av: Starmama ♥

Vilken god tårta och helt underbara bilder! Ja, vädret går upp och ner, men vi ska njuta iaf, eller hur :-D



KRAM på dig!

2009-07-22 @ 11:41:59
URL: http://starmamasdagbok.blogg.se/
Postat av: Christel

Ser att Mollie njuter i vattnet.Härligt det ser ut.Ser att ni har det bra där ni är.Kram

2009-07-22 @ 12:06:12
Postat av: Karin

Min mans favorittårta liknar faktiskt den här. Han fyller år på vintern och då finns ju inga färska sommarbär men konserverad frukt funkar bra. Jag brukar använda ananasjuicen också och fukta bottnarna med.

Postat av: lena

ja, som sagt vad gör man inte för de små;) Tårtan ser smarrig ut! Hoppas du får en fin torsdag! Du har en grej hos mig ;) kram fr Lena!

2009-07-23 @ 09:58:25
URL: http://metrobloggen.se/citronella
Postat av: Anonym

Oj oj oj så sugen jag blir på din tårta, gaah så god den ser ut! :)



Valrhonakakaot jag fick var köpt på Temagasinet på lösvikt. Det kändes lite extra gott men jag tycker ändå om den vanliga ögoncacaon :)

2009-07-23 @ 18:13:03
Postat av: Jenny

Titta, jag sitter vid datorn !!

Pussa och krama Mollie, jag blev helt knäckt igår när hon sa hejå enni flera gånger igår när vi skulle åka.

Det var kul och trevligt, pappa gick rakt in i sängen iaf, han hade ganska ont i bilen, i benen, inte lätt att sitta stilla en timma så men han orkade ändå mycket !!

Mamma babblade på som vanligt =)



Vi ses när ni kommer hem, hälsa Pete och Molliebus från moster Jenny och Todder.

2009-07-23 @ 19:26:32
URL: http://beingfamous.blogg.se/
Postat av: Filibabba

vilka härliga bilder! =)

2009-07-26 @ 10:42:01
URL: http://filibabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS