') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

AJVAR OCH OLIVBRÖD!


Hur gott är det inte med hemmagjorda vitlöksbröd..??!
Så enkelt också att göra...jag brukar göra mina så HÄR!  
Häromdagen testade jag en ny variant när vi grillade.
Dom ena smaksatte jag med Stark Ajvar Relish och dom andra med finhackade gröna oliver med pimento.
Supergott!











Det här behöver du:



* Bröd
*Olivolja
*Stark Ajvar Relish (går bra med mild också )
* Finhackade gröna oliver med pimento
*Flingsalt









Så här gjorde jag:



Använd ett riktigt gott bröd, italienskt eller något annat, gärna stenugnsbakat..
Skär i skivor och dela på hälften om skivorna är stora.
Ringla över olivolja på brödet och pensla ut med en pensel.


Bred Ajvar på hälften av bröden i ett lagom tjockt lager och strö på lite flingsalt.
På andra hälften strör du över dom finhackade oliverna och avslutar med flingsalt.

Lägg bröden på en pappersklädd plåt och grädda i ugn 200º i ca 5-10 min
eller tills bröden fått lite färg och blivit genomvarma.
Servera direkt!!








Börja med att ringla olivolja över som du sedan penslar ut över hela brödet.













Gröna oliver med pimento ger god smak....man kan såklart använda andra oliver också....










Sååååå gott och sååååå enkelt!  :D







Smaklig måltid!




Nu skall jag fixa lite för Mollies andra kalas,det blir så när man har stor familj på båda sidor!
recept från båda kalasen kommer inom kort...



Stort tack för alla gratulationer till födelsedagsbarnet!!!





Hej så länge. :D



Kommentarer
Postat av: Christel

Tack för en trevlig födelsedags kalas,med allt gott som serverades.Mollie var mycket nöjd såg man.Tur med vädert hade vi med så vi kunde sitta ute i er härliga trädgård.Kram

2009-07-15 @ 10:33:06
Postat av: pia

här kommer ytterligare en sorts vitlöksbröd som du

bara måsta testa! helt underbart gott!!



rumsvarmt smör

pressad vitlök

lite flingsalt

grön pesto efter tycke och smak



blanda röran och bred på tex. centimetertjocka

baguetteskivor, sen in i ugnen några min....:)

2009-07-15 @ 23:35:22
Postat av: Jenny

Vad härligt att hon gör det !

Då var det ett bra köp.

Krama henne från mig o Ällen.

Vi får också snart bestämma när vi ska komma o hälsa på i stugan.

Söndagen funkar för oss =) Haha.

2009-07-16 @ 13:12:33
URL: http://beingfamous.blogg.se/
Postat av: åsa - hello sugar!

åh så gott det lät! har aldrig testat ajvar relish men blir alltid så nyfiken när jag läser om matprodukter som är nya (för mig). ska kolla efter det i mataffären. :)

2009-07-16 @ 17:24:44
URL: http://hellosugar.se
Postat av: Åsa/En Sida Med Mat

Sv: Pia!

Ja det lät gott!

Det får jag testa!

Tack för tipset!



Mvh Åsa!

2009-07-16 @ 17:41:55
URL: http://www.ensidamedmat.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS