') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

UNDERBAR KYCKLING I BALSAMSÅS OCH LJUMMEN BÖNSALLAD!


Häromdagen lagade jag denna rätten. Och det var det GODASTE jag ätit på mycket länge!
Både jag och sambon var överens om att det var en fullpoängare!
Detta kommer göras många gånger härhemma!
Jag ändrade dock lite, för i receptet stod det parmaskinka och det hade jag glömt köpa så jag tog bacon istället.
Nästa gång ska jag prova med parma.
Hursomhelst...detta måste ni prova!!




Till detta hade vi "hemmagjorda" pommes och en ljummen bönsallad.



Här kommer receptet:

6 st kycklingfiléer eller lårfiléer (jag använde lårfilé)
12 skivor bacon eller 6 skivor parmaskinka
salt,peppar och oregano

Sås:
4 dl vispgrädde (går lika bra med magrare grädde)
2-3 msk balsamvinäger
2 msk koncentrerad kycklingfond
3 pressade vitlöksklyftor


Gör så här:

Krydda kycklingen med salt, peppar och rätt så mycket oregano.
Linda 2 skivor bacon eller 1 skiva parmaskinka runtom varje filé.
Bryn i smör i en stekpanna.Lägg över i en ugnsfast form.
Vispa ihop alla  ingredienser till såsen och häll i formen med kycklingen.
Stek i mitten av ugnen c.a 25 min eller tills kycklingen är genomstekt.




Kycklingen ska först brynas och få fin färg.




Lägg över i en form och häll över såsen.





Det färdiga resultatet! Sååååå gott!!



Till detta passar det bra med en ljummen bönsallad:


600 g frysta haricots verts
1 brk marinerade soltorkade tomater (jag använde Icas ) c:a 200g
1 hel rödlök (jag hade bara gul lök hemma men det blir snyggare o godare med rödlök)
grovmald svartpeppar o flingsalt
olivolja att steka i

Strimla de soltorkade tomaterna.Skär rödlöken i tunna klyftor.
Hetta upp olivolja i en stekpanna.Lägg i de frysta bönorna o låt fräsa på ganska hög värme i c:a 5 min.
Rör runt så att dem inte bränns. Tillsätt tomaterna och rödlöken och låt fräsa med i ytterligare c:a 5 min.
Salta och peppra. Salladen är färdig när bönorna är genomstekta och allt fått lite färg.




Jag hade bara gul lök hemma, men det blir snyggare med rödlök!
Denna salladen passar bra till det mesta!

PROVA NU DETTA :D !!!!


Kommentarer
Postat av: Allice

Alla favoritsmaker har du lyckats samla i en o samma rätt. Kan tänka mig att salladen kommer det att bli pib o gnäll över här hemma. Då äter jag den själv istället. Ha en bra kväll.

2009-02-21 @ 17:32:35
Postat av: Anonym

Men så gott det ser ut allting! Speciellt förtjust är jag i ljumma sallader! Det är ju så gott! Hoppas du haft en bra helg!

2009-02-22 @ 20:43:27
Postat av: Jenny

Ska lagas här ikväll så ska vi se hur gott det är.

Haricoverts salladen har jag ätit innan och har det ofta faktiskt till olika rätter. Gillar att smula över lite salt feta ost på det =)

2009-02-24 @ 12:08:48
URL: http://beingfamous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS