') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

CITRONKYCKLING MED OLIVER!


Detta är för tillfället en av mina absoluta favoriträtter!!
Snabbt att laga,ganska nyttigt o Mollie kan också äta det.




                                4 Portioner


500 gram kycklinglårfile eller bröstfile
5 dl grädde (jag använder minimat 4%)
1 hönsbuljongtärning
rivet skal o saft av 1 stor citron
2 vitlöksklyftor
2 tsk rosmarin
1 ½ dl svarta oliver
salt o svartpeppar

Skär kycklingen i mindre bitar o bryn dem i smör i en rymlig stekpanna.Salta o peppra.
Häll i grädde o citronsaft.Tillsätt buljongtärningen.Pressa i vitlöken o krydda med rosmarin.
Låt koka under lock 5 - 10 min.
Rör ner citronskal o oliver.
Servera med pasta!




Kycklingen får färg i stekpannan.




Såsen är klar!




Denna pastan hade jag till.Det är pastaskruvar i XL format! Jättegoda!

                                Smaklig spis!




Kommentarer
Postat av: Jenny

Nu är min sida klar igen och upplåst =)

Imorgon ska jag sitta och dona med din .se adress, sen är du nog alldeles klar förutom dessa småttiga saker du ska få häng på.

Kram Kram

2009-02-10 @ 03:31:19
URL: http://beingfamous.blogg.se/
Postat av: Christina

Vilken snygg sida Åsa!

Kycklingen ska vi nog prova till helgen. Ser jättegod ut!

Kram!

2009-02-10 @ 18:45:02
Postat av: Gerd

har "tagit" 2 recept som jag ska tillaga verkar vara mycket goda tack

2010-03-17 @ 18:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS