') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

SUPERSNABB MIDDAG IGEN......GNOCCHIPYTT!!!


Åhhhh...vad härligt,nu känns det som våren är här på allvar!!
Igår var det en underbar dag och idag likaså..
När det är så härligt väder ute vill man ju njuta av det så mycket man kan så igår blev det ännu en supersnabb middag.Men så himla god att jag måste lägga ut den!
Egentligen var det Peters dag att laga mat och han tänkte göra någon fiskrätt.Jättetrevligt ,men jag var bara så "osugen" på fisk så jag frågade om det var ok att jag lagade nåt annat till mig själv.Och det var det ju..
Detta hör verkligen inte till vanligheterna att vi gör två middagar härhemma men igår så blev det så.
Så för min del blev det kylskåpsrensning,och himla smarrigt...:P.




Min "Gnocchipytt"!!



Det här behöver du:

2-3 pers

1 pkt färsk gnocchi (250 g)
1 pkt bacon
1 ölkorv av något slag eller tex chorizo
1 gul paprika
1 liten rödlök
4-5 färska champinjoner
vitlökspulver
cayennepeppar
salt och svartpeppar


Så här gör du:

Koka gnocchin enligt anvisningar på paketet.
Strimla baconet och skär korven i"slantar".Hacka paprika,rödlök och champinjonerna grovt.
Fräs baconet i en stor stekpanna eller gryta tills det fått fin färg.Ta upp och låt det rinna av på hushållspapper.
Fräs grönsakerna i lite olivolja eller smör till dem mjuknat lite och fått lite färg.Rör ner baconet och ölkorven.
Tillsätt gnocchin och låt den fräsa med och få lite "yta".
Krydda med kryddorna och salta och peppra.

Servera gärna med lite riven parmesanost och ruccolasallad.

Denna rätten går ju att variera i all oändlighet med tex svarta oliver, soltorkade tomater,broccoli m.m.





Peter ville också visa "sin"mat : Panerad vitfiskfilé med stuvad spenat
och kokt potatis.Såg faktiskt gott ut :D






Här kommer lite härliga vårbilder från ett soligt Skåne i går:





Mollie plockar mina krokusar......






Mollie hade haft påskmaskerad på dagis tidigare på dagen och var
så fin i sin indianklänning.......


Hej så länge!!!!



Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilken tillfällighet !

Jag hade också pastasallad igår för jag ville göra ngt som passade vädret.

Min bestod också av smörstekta champinjoner, lök, ölkorv, bacon, pastafjärilar o gräslök o sånt smått och gott.



Mollie får komma hit en dag och hjälpa mig på min hemska balkong och hjälpa mig plantera lite blommor i lådor och göra fint.



Kram syster Jenny

2009-04-03 @ 00:12:11
URL: http://beingfamous.blogg.se/
Postat av: Birgitta Regander

Åååh det ser jättegott ut. Har aldrig ätit gnocci, men det får det bli ändring på!! Ja, det är väl härligt att kunna vara ute i solen! Gullig liten indian!!

KRAM

Birran i Hörby

2009-04-03 @ 08:01:47
URL: http://www.birran6.com
Postat av: I Nadjas kök

Både rätterna ser goda ut (din lite godare :D ). Visst är det härligt att våren är på väg, här så sopas gatorna för fullt så att grusen försvinner.



Ha en trevlig helg!

Nadja

2009-04-03 @ 09:03:40
URL: http://nadjasculiness.wordpress.com
Postat av: Jenny

Tycker dom ser jättegoda ut båda två, men jag hade nog hållt mig till fisken. Ser ut som något man skulle kunna få in på en fin restaurang :)

2009-04-03 @ 10:44:09
Postat av: Kryddburken

Vilka otroligt härliga bilder både på mat och er! Vilken vårväder ni har! Trevlig helg!

2009-04-03 @ 14:20:12
URL: http://kryddburken.se/
Postat av: Allice

Måste ju säga att Mollie ser tjusig ut i indianklänningen.

2009-04-04 @ 16:22:27
Postat av: Anna mitt i maten

Mmm, verkar kanongott! Måste provas!

2010-05-01 @ 22:15:47
URL: http://www.annamittimaten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS