') else writeln('
'); writeln(' '); close(); }}

GLAD PÅSK!!!!






Vårt påskris,jag klädde på och Mollie klädde av.......!





Nu är påsken och våren här!
Jag är ledig i fyra hela dagar och det känns riktigt lyxigt!
Ingen matlagning för mig idag eftersom vi är bjudna in till grannarna ikväll.


Och igår var det ombytta roller härhemma!! Jag stod med den elektriska häcksaxen därute och trimmade trädgården och Peter stod inne och lagade mat!
Han bjöd på Honungsglaserade revben med vitlöksstekt potatis.
Det blev jättegott! Men jag fick inte ta någon bild eftersom han tyckte att dom blev lite för gräddade.
Så blir det när karlar försöker göra två saker samtidigt ;D

Jag blev mer än nöjd med mitt jobb i trädgården...och Peters kommentar var att jag gjorde det bättre än han väntat sig! YES!!
Men nu är jag bra sugen på att svänga ihop något gott härhemma...får väl vänta tills på Lördag då vi ska ha kalas för Peter som fyller år då.






Så här fina gjorde jag dom.....!





Mollie sitter och gungar och tittar på tuppen samtidigt...







Våra äggproducenter....





 
En glass i vårsolen är ju aldrig fel!!


Vad äter ni själva till påsk?
Lamm,ägg.sill eller något annat kanske.....?



Ha en riktigt Glad Påsk!!/ Åsa.















Kommentarer
Postat av: Christel

Mmmm ser gott ut med glass.kram från kusin Zimon o moster

2009-04-09 @ 18:44:51
Postat av: Jenny

Jag skickar receptet på din mail skickar även på potatisgratängen jag gjorde så det kan bli komplett =)



Glad Påsk förresten från hela familjen.



Nej jag har fått ett mail från Peter Wendt som håller i det och funderade på att boka redan, Ellen ska sälja chokladsnittar =)

Ska jag boka till er med?

2009-04-09 @ 21:06:33
URL: http://beingfamous.blogg.se/
Postat av: Sandra drömkaka

Haha så himla söt, ja en glass i vårsolen är aldrig fel :D!



Själv njuter jag av en massa go´kakor jag bakat & en hel massa påskgodis & självklart en helgskinka, mums! :)

Glad påsk :)

2009-04-10 @ 19:01:31
URL: http://dromkaka.blogg.se/
Postat av: I Nadjas kök

Jag önskar dig och din familj en riktigt fin solig påsk.



Hälsningar Nadja



PS! Vad bra med egna höns, du har alltid färska fina ägg.

2009-04-10 @ 20:28:08
URL: http://nadjasculiness.wordpress.com
Postat av: Starmama

Hej Åsa!

Tusentack för tipset! :-D Hoppas verkligen att jag får ihop en god tårta som alla gillar! Ja, jag har läst att man t.ex. kan ha i Marsan (vaniljkräm?) men det kanske går att ha i vilken mousse som helst? (iaf nästan). KRAMIS!

2009-04-11 @ 08:55:46
URL: http://starmamasblogg.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja jag improviserade helt o hållet. Jag tog en bild på maten innan den gick in i ugnen, men det blev ingen bra bild.

Jag får köpa nya batterier till min kamera o börja fota.

Det var jättegott också, gjorde liknande sås igår till en bit kött och potatismos och Tobbe blev helt galen i den, det tar jag som en komplimang =)



Kanske jag startar en men känner att så många recept ligger jga inte inne med o de jag har är jag girig med =)

2009-04-11 @ 12:25:25
URL: http://beingfamous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin

RSS